«علیرضا عسگری هزاوه‌ای» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرچند روزهای منتهی به آخر سال برای کسبه بازار اراک روزها اوج درآمد است اما آنچه از کسب درآمد مهمتر است؛ داشتن تنی سلامت برای خود و جامعه با رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

وی اظهار داشت: بازار به عنوان محل تجمع و احتمال شیوع کرونا توسط پدافند زیستی استان از روز گذشته تعطیل شد و همراهی کسبه با این تصمیم سهم هریک از فعالان این بخش اقتصادی را به نمایش گذاشت.

وی بیان داشت: سهم ما در مقابله با ویروس کرونا کمک به تردد حداقلی در سطح شهر و باور ماندن در خانه به قیمت حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه اطراف است.

مسوول اجرایی هیأت امنای بازار اراک با اشاره به "پویش اجتماعی سهم من از کرونا" که در جامعه شکل گرفته است گفت: کرونا بیماری با سرعت انتشار بالا که فقط می‌توان با قطع زنجیره‌ای ارتباط آن را کنترل و از ابتلا بیشتر افراد جلوگیری کرد.

عسگری هزاوه‌ای افزود: تعطیلی بازار روزهای هفته اقدام به موقع برای مقابله با این بیماری بود هرچند معیشت اغلب فروشندگان در این بازارها تنها از این محل تامین می شود.

وی اظهار داشت: توسعه پیک‌های رایگان برای ارسال خرید مایحتاج مردم از جمله راهکارها برای خارج نشدن مردم از خانه است تا از ضرورت خروج از منزل کاسته شود.

مسوول اجرایی هیأت امنای بازار اراک در ادامه گفت: مدیران و مسوولان با تهیه اقلام ضدعفونی ویژه کسبه، آنان را برای غلبه بر ویروس کرونا و عملیاتی کردن سهم اصناف یاری دهند.

عسگری هزاوه‌ای افزود: تا زمانی که مردم همراه با برنامه مدیران بهداشتی جامعه نباشند نمی‌توان به کنترل بیماری امید داشت و خوشبین به این مهم بود.

مسوول اجرایی هیأت امنای بازار اراک گفت: مردم باید به این باور برسند که مهمترین راهکار فایق آمدن بر کرونا ویروس ماندن در خانه و جلوگیری انتشار بیماری است.

عسگری هزاوه ای گفت: پزشکان و پرستاران سربازان خط مقدم مقابله با کووید ۱۹ هستند که از آغاز انتشار این بیماری با به خطر انداختن جان خود به بیماران خدمات می دهند به امید اینکه مردم با ماندن در خانه آنان را یاری کنند اما با جدی نپنداشتن بیماری توسط برخی افراد، تمام زحمات کادر درمانی بی اثر و خستگی در تن آنان باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت: کسبه هم از مسوولان انتظار همراهی در تهیه اقلام بهداشتی برای جلوگیری از انتشار بیماری را دارند که در غیر اینصورت زنجیر انتقال منقطع شده و تلاش ها بی اثر خواهد شد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.