«محمد محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مبلغ حمایتی، برای کاهش شیوع ویروس کرونا به این جمعیت اهدا شده که برای مواد اولیه تولید بیش از ۶۰۰ هزار بطری یک لیتری مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی هزینه شده است.

وی بیان کرد: روزانه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر روز امدادگران، جوانان، اعضای کانون‌های طلاب و داوطلبان نوع دوست جمعیت هلال احمر استان، مراحل رقیق سازی، بسته بندی و توزیع، زیر نظارت مرکز بهداشت شهرستان اراک انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: این محلول در مراکز درمانی و بهزیستی، خانه های سالمندان ، مراکز آموزشی، مراکز نظامی و پادگان‌ها ، مناطق محروم و حاشیه شهرها  توزیع می‌شود.

محمدی اظهار داشت: این جمعیت در اقدامی ابتکاری و با توجه به تجهیزات موجود در جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه نسبت به تولید آب ژاول با مواد اولیه اقدام کرده و روزانه با استفاده از ظرفیت داوطلبان، سه هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی اماکن عمومی تولید و در اختیار ادارات و نهادهایی که محل تجمع و یا تردد هستند قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اجرای طرح غربالگری مسافران ورودی به استان مرکزی و شهرستانها با دانشگاه علوم پزشکی استان، مراکز بهداشت و نیروی انتظامی این استان همکاری تنگاتنگ دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: با توجه به مصوبات نشست پدافند زیستی استان مرکزی و تصمیمات شورای تامین شهرستان‌ها این طرح در ۱۲ شعبه جمعیت هلال احمر در سطح استان در حال انجام است و در صورت مشاهده موارد مشکوک افراد به تیم‌های بهداشتی ارجاع می شوند.

محمدی گفت: جامعه در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: توزیع بروشور، نصب پوستر و بنرهای آموزشی در سطح استان و ارایه محتواهای آموزشی به ویژه در فضاهای مجازی از سایر اقدامات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در راستای آموزش همگانی است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.