«حسین بختیاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری اراک در راستای گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی در چند روز گذشته تاکنون اقدام‌های خوبی انجام داده که جای تقدیر دارد و این نهاد آمادگی کافی برای ضدعفونی ادارات و سازمان‌های مختلف را نیز دارد.

وی بیان کرد: مبنای ضدعفونی دستگاه‌های اجرایی بیشتر کلر است تا الکل و آموزش‌های لازم در خصوص موارد ضدعفونی و بهداشت فردی به ادارات از سوی مرکز بهداشت ارایه شده است.

فرماندار اراک ادامه داد: آموزش، اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی جامعه نسبت به این ویروس  بسیار  مهم است و مردم شهرستان اراک در روزهای اخیر همکاری خوبی در راستای مقابله با این ویروس داشته و در بازرسی‌های صورت گرفته، خیابان‌ها خلوت شده است و خیلی از مردم نکات مورد نظر را رعایت می‌کنند.

بختیاری اظهار داشت: مراکز و خانه‌های بهداشت شهرستان اراک همه تلاش خود را برای ارایه خدمت به مردم به کار گرفته‌اند و افراد مشکوک به این ویروس را غربالگری و در صورت نیاز به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند.

وی عنوان کرد: بحث مرزبان زیستی (تست تب سنج در ورودی شهر) در شهرهای استان مرکزی در نشست قرارگاه پدافند زیستی این استان پیشنهاد شده که یک اقدام خوب است و باید انجام شود.

فرماندار اراک اضافه کرد: پرنده فروشان بنا به مصوبه پدافند زیستی استان مرکزی باید تعطیل شوند و تدابیر لازم نیز برای ورود زندانیان چه زندانیان جدید و چه زندانیانی که از مرخصی به زندان برمی‌گردند اندیشیده شده و این افراد باید در قرنطیه به سر برند.

وی تاکید کرد: با همکاری و رعایت بیش از پیش موارد بهداشتی به طور قطع این بیماری مهار می‌شود.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.