سید علی آقازاده عصر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی، افزود: میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ میلیمتر ارزیابی می‌شود و تا عصر فردا این مهم به ۱۰۰ میلیمتر خواهد رسید.
وی ادامه داد: صبح امروز بازدیدی از نقاط مختلف استان و به خصوص شهر اراک با مدیران دستگاه‌های مربوطه انجام شد و شرایط سدها، بندهای خاکی، رودخانه‌ها و رودخانه شار اراک عادی ارزیابی می‌شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: تا کنون هیچ خسارت از نقاط مختلف استان در نتیجه بارش‌ها و نزولات آسمانی گزارش نشده اما با توجه به بارش ۵۰ میلیمتری و سیراب شدن زمین، از امشب احتمال روان‌آب‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید آماده هر گونه اقدامات پشیگیری از ایجاد داشته باشند.
وی بیان کرد: تمامی زیربخش های ستاد بحران در ۱۲ شهرستان استان مرکزی باید با برگزاری نشست های درون دستگاهی آمادگی لازم و تدابیر موثر را برای مقابله با سیلاب احتمالی مهیا کنند.  
وی بیان کرد: ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی معابر و جاده‌ها باید در شهرستان‌های مختلف ور حالت آماده باش قرار داشته باشند و شهرستان‌هایی که میزان بارش کمتری نسبت به دیگر نقاط استان دارند باید آمادگی پشتیبانی شهرستان‌های پربارش را داشته باشند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: شهرداری‌های استان وظیفه دارند ضمن حل مشکلاتی نظیر آب‌گرفتگی‌ها در محیط‌های شهری، در صورت نیاز، روستاهای نزدیک خود را نیز پشتیبانی کنند.

براساس اعلام هواشناسی ورود سامانه پرفشار و بارشی از غرب کشور از بعدازظهر روز دوشنبه، احتمال آبگرفتگی و سیلاب را در نقاط مستعد دوچندان می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.