حسن صبوری روز یکشنبه درآیین کلنگ زنی پروژه طرح اقدام ملی درقم بیان کرد: درتولید مسکن باید مشارکت ذینفعان و انبوه سازان به کارگرفته شود.

وی گفت:‌ درحال حاضر زمین برای احداث ۴ هزار واحد مسکونی درقم آماده شده و عملیات عمرانی آنها از فردا می‌تواند آغاز گردد.

صبوری اظهار کرد: زمین‌های طرح اقدام ملی دراختیار بنیاد مسکن استان برای احداث و تحویل واحدهای مسکونی قرار گرفته‌است.

وی گفت:‌ پالایش ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی قم در وزارت راه و شهرسازی درحال انجام بوده و به دلیل ریزش بخشی از متقاضیان در مرحله دوم هم ثبت نام خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شناسایی اراضی درمحدوده شهرک پردیسان درهمین راستا درحال انجام است و در محدوده ۵۸۷ هکتاری این شهرک اراضی ملی پشتوانه تولید مسکن قم در طرح اقدام ملی خواهد بود.

صبوری بیان داشت: بخش عمده‌ای از اراضی ۵۸۷ هکتاری شهرک پردیسان تکمیل شده و در اراضی باقی مانده استان طرح اقدام ملی انجام خواهد پذیرفت.

وی عنوان کرد: درطرح اقدام ملی تمام دستگاه‌های اجرایی دخیل بوده و باید در تامین زیر ساخت‌ها و تسریع درعملیات عمرانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تقاضا برای تولید مسکن درقم فراوان است، اظهار داشت: تمام واحدهای مسکن درطرح اقدام ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل متقاضیان می‌شود.

در طرح اقدام ملی درمجموع در شهرک پردیسان قم، ۳۹ قطعه زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید ۱۶۷ واحد، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید ۲۹ واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید ۱۳۵ واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث ۶۹ واحد مسکونی اختصاص‌ یافته است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.