قدرت الله ابک روز چهارشنبه در نشست با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهر جدید بینالود افزود: مسوولیت ساخت پنج هزار و ۲۴۶ واحد از این تعداد در ۳۴ شهر با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن استان است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح یک هزار واحد در شهر جدید بینالود ساخته می‌شود که مراحل اجرایی انعقاد قرارداد ساخت این واحدها در دست اقدام است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تامین و عرضه مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شهر جدید بینالود در استان تامین شده است.

دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی مسکن را زمستان پارسال مطرح و وزارت راه و شهرسازی از شهریور ماه امسال اجرای آن را در نخستین استان کشور با ثبت‌نام  متقاضیان در کرمان آغاز کرد. ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در اجرای این طرح برنامه‌ریزی شده است.

در این چارچوب ساخت ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا است.

این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

۵۲،۴ درصد جمعیت استان در شهرستان مشهد، ۱۹،۴ درصد در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و ۲۸ ،۲ درصد از جمعیت خراسان رضوی نیز در ۲۳ شهرستان دیگر این استان سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام  به ترتیب بیشترین جمعیت، و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را دارند.
یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.