دکتر«محمد جمالیان» روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: کیت آزمایشگاهی برای این بیماری از آلمان تهیه شده و اگر فردی مشکوک بهآلودگی با این ویروس باشد در بازه زمانی کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه قطعی  تشخیصی در استان ارایه خواهد شد.

وی اظهار داشت: نیروهای متخصص برای بررسی آزمایشگاهی ویروس کرونا و تشخیص زودهنگام موارد احتمالی در استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس اعلام بهداشت جهانی سرعت انتشار کرونا ویروس کم شده است اما با این حال مراکز بهداشتی و درمانی استان در آماده باش هستند و فضای استان مرکزی به صورت مستمر رصد می‌شود.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: برای بهبودشاخص‌های سلامت نیاز به همکاری رسانه‌ها است تا با فرهنگ‌سازی در راستای اقدامات پیشگیرانه به عنوان اولویت برنامه‌هایی به آن توجه شود.

وی اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت‌های درمانی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی است اما، باید با فرهنگ‌سازی مردم را به مراجعه در مراکز جامع سلامت تشویق کرد تا در کاهش آمار بیماران غیرواگیر موفق عمل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رشد قارچ گونه غذاهای آماده، الگوی خوراک نادئرست در رسیدن به کاهش و افزایش وزن و کم تحرکی از عوامل تهدید کننده سلامت در استان است که باید برای این مهم جریان رسانه‌ای فرهنگ سلامت عملیاتی شود.

دکتر جمالیان ادامه داد: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها دانشگاه علوم پزشکی برای تامین دارو بود که با تلاش‌های انجام شده هیج کمبود دارویی در استان گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: تمام اقلام ضروری دارویی با وجود مشکلات اقتصادی تامین شده است و در اختیار مراکز درمانی و داروخانه‌ای قرار دارد و در بازه زمانی که انسولین با کمبود مواجه شد داروخانه‌های ویژه برای این خدمات به بیماران دیابتی پیش‌بینی و فعال شد و اقلام مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تامین نشدن مطالبات داروخانه‌ها از بیمه و خرید نقدی اقلام دارویی موجب شده تا وضعیت مالی داروخانه‌های خصوصی استان مطلوب نباشد و برای جلوگیری از این مشکل، دانشگاه جبران کننده تامین دارو در استان است.

دکتر جمالیان افزود: طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر(ع) اراک یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه درمان استان است که اکنون در مرحله خرید تاسیسات قرار دارد و تامین اعتبار برای ادامه عملیات ساخت و تجهیز تاسیسات بیمارستان ولیعصر )عج) اراک در دستور کار مسوولان استانی و کشوری می‌باشد.

وی عنوان کرد: یک‌هزار نفر ظرف مدت سه سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی استان بازنشسته شده‌اند اما مجوز جذب نیروی جایگزین صادر نشده و این مهم تناسب نیروی انسانی را در حوزه سلامت استان به هم زده و کمبود نیرو چالش برانگیز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد:  استان مرکزی با مدیریت و برنامه‌ریزی مدون در تامین دارو موج آنفلوآنزا را در استان پشت سرگذاشت درحالی که برخی استان‌های همجوار با کمبود مواجه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: ۲۳۵ مورد بیماری ایذر در اراک به ثبت رسیده که این آمار به غیر از ۲ شهرستان ساوه و خمین است.

دکتر «جواد نظری» افزود:  ۸۰ درصد از این افراد در حوزه عامل بیماری مثبت بودند و مورد بررسی درمانی قرار دارند تا در جمع خانواده با مشکل مواجه نشوند.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.