«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: پیش‌آمادگی و رعایت بهداشت فردی و جمعی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در استان وظیفه عمومی است که تمامی دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها و آحاد مردم باید در آن مشارکت آگاهانه داشته باشند.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌ها در این راستا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و برگزاری دوره‌های آموزشی حداقل تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در تمامی ادارت، نهادها، مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن و پادگان‌های نظامی و اماکن زیرمجموعه بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)  در برنامه است و همه این اماکن باید به مایع دستشویی و ماسک با هدف پیشگیرانه مجهز باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: رسانه‌ها باید فعالانه در پیشگیری از کرونا ویروس عمل کنند و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی گسترده داشته باشندتا حذف دست دادن و روبوسی به رفتار عمومی تبدیل شود. 

اکرمی تاکید کرد: مدارس حاشیه شهرهای استان نیز باید با تامین اعتبار از سوی مدیریت برنامه‌ریزی به تجهیزات لازم به خصوص مایع دستشویی تجهیز شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: بخش ایزوله بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با ظرفیت ۴۰ تخت بستری برای درمان مبتلایان احتمالی کرونا ویروس تجهیز و آماده سازی شده است. 

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: هیچ نگرانی در خصوصکرونا ویروس در کشور و استان مرکزی وجود ندارد و تا کنون حتی یک مورد هم مبتلا به این ویروس ثبت و گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: انتشار اطلاعات و اخبار غلط در فضای مجازی باعث ایجاد یک موج نگرانی عمومی در کشور و استان شد به‌طوری که سیل جمعیت به مراکز درمانی و بیمارستان‌های نقاط مختلف استان برای انجام آزمایشات مختلف به راه افتاد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: با انتشار اخبار درست از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی توسط رسانه‌های مختلف از موج این نگرانی کاسته شده و اکنون جو استان در این خصوص آرام است.

جمالیان بیان کرد: میزان تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا  در کشورهای درگیر ۲ تا چهار درصد و کمتر از ویروس آنفلوآنزا است و مردم نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: امکان تشخیصی دقیق و مطلوب کرونا ویروس در استان مرکزی وجود دارد و جواب قطعی با توجه به سطح تشخیصی مناسب بعد از دریافت نمونه‌های آزمایشی تا ۲۴ ساعت امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به مشارکت صنایع در حوزه سلامت، بهداشت و درمان نیز گفت: بیش از ۵۰۰ صنعت استان مرکزی با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کنند و در صورت مشارکت این واحدها در حوزه بهداشت و درمان می‌توان گام‌ مهمی در راستای افزایش سرانه درمان استان برداشت.

اکرمی در خصوص پایین بودن سرانه مطالعه در استان نیز گفت: علل اصلی این معضل باید از سوی نهادهای مسوول شناسایی و برای حل آن چاره اندیشی کرد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.