«مسعود فراهانی» روز یکشنبه در قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: اکنون ۲ خیابان شهر اراک در تسخیر پرنده فروشی‌ها قرار دارند که این مهم نارضایتی‌هایی را به همراه داشته و نیاز است برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ها، ساماندهی این اصناف به عنوان مشاغل مزاحم در دستور کار مسوولان مربوطه قرار گیرد.

وی با یادآوری شیوع کرونا ویروس در کشور چین ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در کشور و استان مرکزی مشاهده نشده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا ویروس در این استان اندیشیده شده و قرارگاه پدافند زیستی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان تشکیل شده است.

فراهانی اطلاع رسانی غلط را از جمله مشکلات پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد و گفت: نیاز است با انجام اطلاع رسانی صحیح این بیماری، از بروز نگرانی در بین مردم جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید تشکیل ستاد تنظیم بازار در استان مرکزی از افزایش قیمت ماسک، ایجاد بازار سیاه در این محصول و بروز مشکل در جامعه جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش حضور مردم در بازار و ارتباط بیشتر مردم با یکدیگر، باید تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی کرونا ویروس اندیشیده شود.

«حمید غیاثی» افزود» تا کنون موردی از بیماری کرونا در کشور و استان مرکزی مشاهده نشده و نیاز است پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری در جامعه در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست( HSE )  شهرداری این کلانشهر تشکیل و کلاس‌های آموزشی برای کارکنان برگزار شده است.

«محمد عسگری» افزود: همچنین در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در سطح جامعه، دست نوشته‌هایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در سطح شهر اراک نصب شده‌است.

وی ساماندهی پرنده فروشی‌ها در سطح اراک را از جمله برنامه های اولویت دار شهرداری این شهر دانست و گفت: اکنون زمینی برای ایجاد سوله و جمع آوری این اصناف در این محل تهیه شده‌است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: افرادی که به صورت مستقیم با فرد مبتلا به کرونا ویروس در ارتباط هستند باید ماسک‌های ۹۵ درصد استفاده کنند و در شرایط عادی نیاز به استفاده از این ماسک‌ها توسط مردم وجود ندارد.

دکتر «علی منصوری» افزود: ماسک‌های معمولی پس از ۲ ساعت استفاده به دلیل تنفس افراد مرطوب شده و رطوبت این ماسک‌ها موجب جذب ویروس و بروز بیماری در افراد می شود.

وی با یادآوری تاثیر ۷۰ تا ۸۰ درصدی شستن دست‌ها در مقابله با کرونا ویروس گفت: نیاز است برای مقابله با این بیماری سرویس‌های بهداشتی مدارس، رستوران‌های بین راهی و عمومی به مایع دستشویی تجهیز شوند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.