به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری بعدازظهر یکشنبه در حاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر که با موضوع آمادگی استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن استان بوشهر پایش مسافران در پایانه‌های مرزی با حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای پایش ویروس کرونا افزود: تمهیدات لازم برای معاینه، پرسشگری و بررسی افرادی که از خارج کشور به استان وارد می‌شوند اندیشیده شده و آموزش‌های لازم به مسئولان بهداشتی ارائه‌شده است.

کشمیری ادامه داد: معاینات برای مسافران کشور چین و دیگر مناطقی که کرونا گزارش‌شده، در معرض بیماری بوده و یا علائمی همچون تب، عطسه، سرفه، بدن‌درد و یا سرماخوردگی شدید دارند با حساسیت ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول بهداشتی استان بوشهر عنوان کرد: افرادی که از مرزهای دریایی و هوایی وارد استان می‌شوند موردبررسی قرار خواهند گرفت و اگر دارای علائم بیماری باشند برای بررسی و پایش دقیق‌تر قرنطینه شده و تا اطمینان از عدم آلودگی به ویروس مورد مراقبت قرار خواهند گرفت.

کشمیری بیان داشت: افرادی که وارد استان شده‌اند و پس از بررسی فاقد علائم بیماری باشند پس از ۱۴ روز مجدداً مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

وی بابیان اینکه در حال حاضر برای این بیماری واکسن یا دارویی وجود ندارد تصریح کرد: با توجه به نوع عملکرد ویروس کرونا جای نگرانی وجود ندارد اما مردم باید برای عدم ابتلاء به این بیماری رعایت بهداشت فردی خود را جدی بگیرند.

کشمیری ادامه داد: اگر دچار تب، سرفه، بدن‌درد و علائم سرماخوردگی شدید هستید باید در بیمارستان مورد مراقبت قرار بگیرید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: نقش خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، سایت‌های محلی، ائمه جمعه، متولیان مراکز فرهنگی و مذهبی، مساجد و فعالین اجتماعی در آموزش و ارتقا آگاهی جامعه نسبت به ویروس کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است و در راه پیشگیری و مبارزه با این ویروس به کمک همه مردم استان نیازمندیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.