سید «علی آقازاده» روز شنبه همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در جمع اصحاب رسانه در زادگاه امام راحل، افزود: عملیات اجرایی ۹۹ طرح اقتصادی و عمرانی همزمان با دهه‌فجر امسال در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با مجموع منابع مالی بالغ بر  ۳۸هزار میلیارد و ۷۰ میلیارد ریال آماده شده‌ که ۳۲ هزار میلیارد و ۳۸۰  ریال برای طرح‌های تکمیل شده  و ۶ هزار میلیارد و ۳۸۰میلیون ریال برای آغاز  عملیات اجرایی طرح‌های پیش‌بینی شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: مجموع طرح‌های اقتصادی قابل بهره‌برداری و طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها در این ایام کلید می‌خورد ۱۷۱ مورد است که برای آن‌ها  ۲۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال و معادل یک میلیون و ۱۳۹ هزار دلار اعتبار صرف شده که ۱۶۰ موردآن‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود و ۱۱ طرح با برآورد هزینه‌ای یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز عملیات اجرایی است.

آقازاده اظهار داشت: ارزش مجموع یک‌هزار و ۸۹ طرح بهره‌برداری ۳۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال و برآورد هزینه مجموع ۹۴ آغاز عملیات اجرایی نیز پنج هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است.

وی، ارزش یک‌هزار و ۱۹۶طرح عمرانی و اقتصادی استان مرکزی را ۳۸هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع اشتغال ایجاد شده به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم طرح‌های عمرانی و اقتصادی دهه فجر امسال استان ۱۰ هزار و ۱۶۲ فرصت برآورد می‌شود.
استاندار مرکزی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: برخلاف تهدید و تحریم های دشمنان نظام علیه ملت پرافتخار ایران برنامه های دهه فجر امسال با شکوه و نشاط بیشتر نسبت به سالهای گذشته برگزار می شود.
آقازاده ادامه داد: راه‌اندازی این طرح‌ها سبب توسعه اقتصادی استان نسبت به سال گذشته می‌شود.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری  برای طرح‌های دهه فجر امسال  ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد و اشتغال ایجاد شده  از این محل نیز  چهار هزار فقره بیشتر از سال گذشته است.
استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به‌عنوان استان پیشرو  در سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار در واحدهای صنعتی سرمایه جذب کرده است.
 آقازاده افزود: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از ابتدای امسال در این استان پرداخت شده است.
وی  تصریح کرد :۱۱۷ طرح عمرانی و اقتصادی در خمین همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.
استاندار مرکزی  اعتبار این طرح‌ها را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۷۹۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۳۱۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.
آقازاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۹ طرح در این شهرستان در دهه فجر ادامه داد: برای تکمیل این طرح‌ها یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت خمین زیرساخت مهم در تامین برق بخش کمره و واحدهای صنعتی شهرک و ناحیه صنعتی قورچی باشی است که عملیات اجرایی آن در مساحت ۱۴ هکتار آغاز می‌شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: تامین مسکن اقدام ملی در استان مرکزی کلید خورده است و با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۲۲ هزار واحد مسکونی در این استان آغاز و یک‌هزار واحد بهره‌برداری  می‌شود.
آقازاده گفت: زمین برای ساخت یک‌هزار واحدهای مسکونی اقشار ضعیف و زیر پوشش نهادهای حمایتی استان تامین شده است.
وی با اشاره به معضل بیکاری شهرستان خمین افزود: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این شهرستان راهکاری موقر برای حل این معضل است و انتظار می رود تا پایان دولت تدبیر و امید بیش از سه هزار فرصت شغلی در خمین ایجاد شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکلات فرهنگی و ورزشی خمین به ویژه استخر سرپوشیده این شهرستان در حال پیگیری است.
با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان این استان در نخستین روز از دهه فجر قبور شهدای خمین گلباران شد.

بیش از ۶ هزار و ۴۵۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، عمرانی و اقتصادی در دهه مبارک فجر استان مرکزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.