فرماندار اشکذر با اشاره به استقرار صنایع در شهرستان اشکذر و برخی آلایندگی ها در این شهرستان گفت: لازم است واحدهای صنعتی به مسئولیت های اجتماعی خود توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی شاه حسینی در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت شهرستان اشکذر پرداخت و گفت:مشکل امروز استان یزد آب است و نگاه ما به مصرف آب باید دانش بنیان باشد تا در حوزه های مختلف بحرانی نشویم.

وی اضافه کرد: با حمایت های دولت، امروز 4 میلیون متر سطح زیر کشت گلخانه‌ای داریم که نشان دهنده استفاده موثر از دانش بنیان ها در حوزه آب است و مصرف آب را به شدت کاهش داده است.

فرماندار یزد از جمله فعالیت‌های کشاورزی را کشت‌های گلخانه ای برشمرد و تصریح کرد: در بخش کشاورزی کارهایی انجام شده که در راستای سیاست های بهره وری و استفاده مناسب از آب است و رتبه سوم تولیدات محصول کشاورزی در استان را داریم.

شاه حسینی همچنین از کشت زعفران گلخانه ای در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در بخش کشاورزی کارهای خوبی انجام شده و شهرستان اشکذر حرف برای گفتن دارد و هر کس به سهم خود در زمان های مختلف برای پیشرفت شهرستان گام برداشته است.

وی با بیان اینکه به غیر از سه روستا در شهرستان تمامی نقاط از نعمت گاز برخوردار هستند اظهار داشت: یکی از دغدغه های مردم خضرآباد آب آشامیدنی است و بیش از نیمی از روستاهای یزد آب سیار دارند اما با احداث مجتمع آبرسانی در شهرستان اشکذر، فاز نخست آبرسانی شرب مردم در دهه فجر بهره برداری می شود.

فرماندار اشکذر اعتبارات ساخت این مجتمع را 130 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمامی اعتبارات این مجتمع از اعتبارات ملی بوده و از اعتبار استانی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز شش محور توسعه برای این شهرستان در نظر گرفته شده است اظهار داشت: 5 هزار اسب اصیل عرب در 133 باشگاه سوارکاری به عنوان محور توسعه شهرستان اشکذر در بخش گردشگری در حال حاضر فعالیت دارد.

شاه حسینی تصریح کرد: دهکده سوارکاری گردشگری نیز در راستای سند توسعه شهرستان در دست اقدام است که با اختصاص زمین به زودی از فاز مطالعاتی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: مجموعه های تاریخی و گردشگری خوبی نیز در این شهرستان وجود دارد که برای بهره برداری بهتر و توسعه صنعت گردشگری پذیرای سرمایه گذاران با توجه به ظرفیت های موجود شهرستان هستیم.

وی از جمله طرح های قابل بهره برداری را طرح آبرسانی، طرح های صنعتی در حوزه کاشی و سرامیک، طرح های کشاورزی و پروژه های گردشگری برشمرد و عنوان کرد: عمده فعالیت دولت حمایت از سرمایه گذاران و متقاضیان است و برای پرداخت تسهیلات و تخصیص زمین است.

 شاه حسینی افزود : متاسفانه آنگونه که باید به مسئولیت های اجتماعی از سوی واحدهای مستقر پرداخته نشده است لذا واحدهای صنعتی باید مسئولیت های اجتماعی خود را ایفا کنند و مردم انتظار دارند این واحدها در هرکجا مستقر هستند به مسائل خاص خیری و اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 10 درصدی اشکذر  به بیان مشکلات دیگر شهرستان پرداخت  و گفت: در حوزه زیست محیطی نیز چالش هایی داریم و درخواست داریم تا توجه بیشتری به این حوزه شود و واحدهایی که در این شهرستان فعال هستند به مسئله محیط زیست هم توجه بیشتری داشته باشند و در این مورد حساس باشند.

وی افزود: چالش دیگر این شهرستان راه و جاده است که متاسفانه راه های استاندارد و مطلوبی به ویژه در مناطق روستایی نداریم که مردم درخواست دارند مورد توجه مسئولان در تخصص اعتبارات قرار گیرد و این چالش ها نیز رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.