« ناصر سیم‌فروش» روز پنجشنبه در آیین افتتاح هفتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور در سالن شهدای دانشجو مجمتع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: پاسداری از خون شهدای این مرز و بوم و اشاعه تفکر آنان،رسالت و وظیفه سنگینی است که همه باید در این راستا بکوشند.

وی بیان کرد: شهدا با تمسک به قرآن و عترت مسیر سعادت را پیمودند و تنها راه نجات بشر در دنیا و آخرت عمل به دستورات قرآن کریم است.

رییس گروه قران و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور بیان کرد: سردار سلیمانی با نثار خون پاکش راه مقاومت اسلامی را تقویت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در ادامه این همایش گفت: این استان خاستگاه ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، مردان تاریخ و شخصیت‌های بزرگ است که هر کدام از آنانکتابچه‌ای از معرف و درس‌های عزتمندی و افتخار هستند.

آیت‌الله «قربان‌علی دری‌نجف آبادی» در بخشی از سخنانش با بیان اینکه  پزشکان برجسته‌ زیادی از استان مرکزی شهرت ملی و جهانی دارند و  هر کدام پدر یک علم هستند و خدمات زیادی به جامعه بشریت داشته‌اند گفت: خدمات پزشکی جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۱ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و تحولات بهداشت و درمان کشور یکی از برکات مهم است.

وی ادامه داد: کارنامه پزشکی جمهوری اسلامی ایران درخشان است و کشور از نظر دانش پزشکی در زمره کشورهای تراز اول است و توفیقات این بخش روز به روز در حال افزایش است.

امام جمعه اراک عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران شاید در برخی ابزار و ادوات پزشکی با کمبودهایی مواجه باشد اما به لحاظ نبوغ پزشکی کم و کسری ندارد و برای کمبود امکانات نیز باید تهدیدها و تحریم تبدیل به فرصت شود و امکانات مورد نیاز با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی تولید شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این همایش گفت: عمل به دستورات قرآن کریم تنها راه نجات بشر در دنیا و آخرت است.

سید«محمد جمالیان» افزود: تمسک به قرآن کریم و عترت باید همواره و در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از مسایل معنوی یکی از اصول مهم در پیگیری امور درمانی است.

هفتمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور با عنوان قرآن، عترت و سلامت در گام دوم انقلاب به مدت ۲ روز در دانشگاه علوم پزشکی اراک جریان دارد.

در نخستین روز از هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت، از پرچم متبرک مرقد امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) رونمایی شد.

نشست تخصصی مبانی سلامت در گام دوم انقلاب از منظر قرآن و عترت با محورهای مبانی سلامت در گام دوم انقلاب، سبک زندگی قرآنی زیربنایی تمدن نوین اسلامی و جوانان و سلامت معنوی در نخستین روز این همایش برگزار شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

چهار هزار دانشجو هم‌اکنون در دانشگاه علوم پزشکی اراک مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.