آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به تداوم دشمنی و اعمال فشار جهان استکباری برای غلبه و مطیع کردن ایران افزود: آنها در صدد هستند تا با تجزیه ایران کشورهای کوچک پیرو و تابع شکل دهند.

وی بیان کرد: این هدف بارها از زبان مقام‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بیان شده و نقشه‌های جدی برای ایران ترسیم شده است.

او  ادامه داد: دشمنان ایران ادعا دارند که تحریم ایران اثر گذاشته و ایران نهایتا تسلیم خواهد شد غافل از این که آنها هنوز ملت ایران را پیرو مکتب امام حسین(ع) هستند، هرگز تن به ذلت نخواهند داد.

امام جمعه اردبیل وضعیت کنونی کشور را وضعیت تن دادن و انتخاب بین راه ذلت و عزت خواند و گفت: راه ما مشخص و روشن است و با لبیک به امام شهیدان و قیام عاشورا، ایستادگی خواهیم کرد و دشمنان را در رسیدن به آرزوی رکوع در برابر آنها ناکام خواهیم گذاشت.

او  ویران کردن مراکز دانشگاهی، از کار انداختن توان نظامی، ترور نخبگان علمی، از میان برداشتن نخبگان نظامی، نابودی تاسیسات مهم و زیربنایی، برهم زدن امنیت داخلی و در نهایت تجزیه ایران را هفت هدف مهم دشمنان علیه ایران اسلامی برشمرد و خواستار هوشیاری در برابر این نقشه‌های شوم شد.

آیت الله عاملی همچنین با اشاره به نامه اخیر کشورهای اروپایی به شورای امنیت و ادعای نقض قطعنامه 3221 شورای امنیت از سوی ایران و مخالفت روسیه با مفاد این نامه افزود: آنها می‌خواهند که ایران سلاح موشکی خود را کنار بگذارد و توان موشکی  را از دست ما بگیرند.

وی تاکید کرد: دشمنان با این حربه و فشار می‌خواهند ایران را به مذاکره‌ای جدید دعوت کرده و آن چیزی را که با برجام نتوانسته‌اند، بگیرند، این بار از دست ایران خارج کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل هدف نهایی همه این فشارها و تحریم ها را زمینه‌سازی برای حمله به ایران در شرایط ضعف توان دفاعی ما دانست و اظهار کرد: اگر ایران از نظر توان دفاع موشکی خلع سلاح شود، دشمنان انتقام 40 ساله را از ایران خواهند گرفت.

وی با اشاره به عامل فشار آمریکا علیه ترکیه و حتی استهزای رییس جمهوری این کشور در واشنگتن اضافه کرد: آنها به دوست و دشمن رحم نمی‌کنند و نباید به این دشمنان امیدوار شده و اعتماد کرد.

آیت الله عاملی همچنین نگاه آمریکا به جهان و کشورهای دیگر را نگاه از بالا به پایین عنوان کرد و چاره کار مقابل با این نگرش را در پیش گرفتن سیاستی مثل ایران در سطح جهانی دانست و ادامه داد: آنها امروز با حربه غیرقانونی و مغایر حقوق بشری به میدان آمده‌اند.

وی تحریم آمریکا علیه دیگر کشورها و به خصوص تحریم دارویی ایران را مصداق جنایت و قصاوت آنها دانست و گفت: انسانیت و ارزشهای انسانی برای آمریکا ذره ای اهمیت ندارد و اکنون بیماران خاص که نیاز به داروهای خاص دارند، به علت تحریم آمریکا در تامین نیازهای خود به بن بست خورده‌اند.

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های امروز تلاش برای تغییر سبک زندگی و ذائقه ایرانیان را از جمله اهداف فرهنگی آمریکا علیه ایران عنوان کرد و افزود: تلاش آنها از طریق امپراطوری رسانه‎ای قوی از عوامل اصلی بی حجابی در جامعه ماست.

وی تاکید کرد: امروزه با گسترش فناوری ارتباطات و استفاده از اینترنت، هزاران فکر زهرآلود به خانه ها ارسال می شود و همین پیام ها بر ذهن و رفتار مردم تاثیر می گذارد.

آیت الله عاملی ترویج بدحجابی را نتیجه گسترش تفکر دجالی در جامعه دانست و بیان کرد: قدرت اهریمنی غرب به خصوص در عرصه فناوری ارتباطی موجب قلب واقعیت شده و منجر به شکسته شدن کرامت انسانی و ترویج بدحجابی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.