آیت الله رسول فلاحتی روز جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: با توجه به شخصیت و منزلت سردار سلیمانی، باید در دانشگاه ها در خصوص این شهید والامقام مقاله و رساله سلیمانی شناسی نوشته شود.

وی افزود: گرچه ما این سردار بزرگ را از دست دادیم که فقدان این شهید بزرگوار ضایعه بزرگی برای ایران است اما بزرگترین پیام سردار به ملت ، اخلاص است و ما باید در کارهای خود اخلاص را مدنظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با قدردانی از سپاه پاسداران گفت: به سپاه تبریک می گوییم که دل همه ملت آزاده به ویژه ملت ایران را شاد کرد و توانست با موشک های ایرانی پایگاه نظامی آمریکا را مورد هدف قرار دهد که با این کار   آمریکا در جهان تحقیر شد.

وی ادامه داد: این کار سپاه  باعث شد تا مسلمانان منطقه باور کنند که در برابر قدرت پوشالی آمریکا می توانند بایستند و ما ثابت کردیم که مسلمانان قدرتمند هستند و می توان برابر زورگویی های آمریکا ایستادگی و جواب قاطعی به آن داد.

امام جمعه رشت بیان کرد: در یک قرن اخیر به ویژه پس از جنگ جهانی دوم در اکثر نقاط دنیا هیچ کشوری سابقه رویارویی با آمریکا را نداشته و هیچ کشوری نتوانست به آمریکا بگوید که اهداف نظامی این کشور را مورد هدف قرار می دهیم و سرانجام نیز این کار انجام شود اما ایران این اقدام را انجام داد تا به همه جهانیان ثابت کند که مقابل قدرت پوشالی استکبار می توان ایستادگی کرد و آن را شکست داد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از آثار شهادت سپهبد سلیمانی ، مقاومت همه گروه های آزادی خواه  برابر زورگویی های آمریکاست که هنوز ملتها در اقداماتی جلوی آمریکا می ایستند و به طور حتم این راه ادامه می یابد که نمونه بارز آن ، تصمیم پارلمان عراق است که رای به خروج نظامیان آمریکا داد که این نیز یک شکست بزرگ دیگر برابر استکبار جهانی است که این امر حاصل خون ابومهدی مهندس و سردار سلیمانی است .

وی خاطرنشان کرد: البته تلفات حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا بسیار سنگین بود و تاکنون نیز هنوز هیچ مسئولی از این کشور تلفات این حمله را اعلام نکرده ولی به طور حتم بیش از ۲۰۰ کشته در این حمله برجای گذاشته است.

امام جمعه رشت به عکس العمل کشورهای منطقه نیز در خصوص وقایع یک هفته اخیر اشاره و اظهار کرد: کشورهای منطقه در آسیا که سرسپرده آمریکا هستند گرچه از ما حمایت نکردند اما هیچ عکس العملی نیز در خصوص حمله موشکی ایران نشان ندادند که این امر رضایت آنان را نشان می دهد و هم اینک نیز عربستانی ها متوجه شده اند که قدرت آمریکا پوشالی است .

آیت الله فلاحتی در ادامه افزود: با اتفاقات اخیر محور مقاومت نیز جان تازه ای گرفت و مردم مبارز کشورهای مختلف همچون عراق ، سوریه ، لبنان ، افغانستان ، پاکستان و سایر کشورها با این هجمه سیاسی علیه آمریکا روحیه تازه ای گرفتند که همه این موارد از آثار شهادت سردار سلیمانی است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم نیز اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص سردار رشید اسلام فرمودند که سردار سلیمانی شجاع و مدیر بود و هر دو این خصلت را با هم داشت و این شهید بزرگوار تمام مسایل کوچک را رعایت می کرد چون سردار سلیمانی برخاسته از مکتب حضرت علی (ع) است.

وی در خاتمه به رهنمودهای رهبری نیز در خصوص عدم اعتماد به آمریکا اشاره و بیان کرد: متاسفانه هنوز در جامعه ما بعضی از رجال سیاسی اعتقاد دارند که می توان به حرفهای آمریکا توجه کرد ولی آنان باید بفهمند که آمریکا قابل اعتماد نیست و به طور حتم این افراد باید به سوی ملت بازگردند و به ملت اعتماد کنند و تا قبل از اینکه ملت ایران تصمیمی سختی بر علیه این افراد نگرفته ، آنان باید از دل بستن به آمریکا بپرهیزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.