حجت الاسلام حسین زحمتکش شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، که با حضور مردم ولایتمدار مرکز خراسان شمالی در محل امامزاده سید عباس (ع) و مزار شهدای بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی ها اگرچه به دنبال ایجاد شکاف بین مردم ۲ کشور مسلمان ایران و عراق بودند ولی با این جنایت، موجب عجین شدن خون شهدای قهرمان عرصه مقاومت عراق و ایران و به تعبیری وحدت فزاینده بین آنها شدند.
وی در ادامه توانمندی سردار شهید سلیمانی را محدود به حوزه نظامی ندانست و افزود: این سردار شهید در سخت ترین شرایط، نه تنها در عملیات های نظامی خوش درخشید بلکه در عرصه دیپلماسی و گفت و گو نیز تبحر خاصی داشت، به گونه ای که بارها تیم مذاکره کننده ما از سردار کمک خواستند و اگر سردار ورود نمی کرد بدون شک توان مقابله با استکبار جهانی را نداشتند.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در عین اینکه بصیرت داشت، همانند حضرت ابوالفضل (ع)، بصیرت افزایی می کرد و این بالاترین درجه اخلاص بود که در سردار نمود عینی یافته بود.  
نماینده ولی فقیه در سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تصریح کرد: شهید سلیمانی، ابعاد شخصیتی بی نظیری داشت، به گونه ای که در پی شهادت او نه تنها ایران و منطقه خاورمیانه، بلکه میلیاردها دل آزرده شدند و به همین دلیل مقام معظم رهبری، خونخواهی وی را در عرصه جهانی مطرح کردند.
حجت الاسلام زحمتکش با بیان اینکه شهید سلیمانی سرباز نمونه ولایت بود، گفت: بسیاری از افراد ادعای ولایتمداری دارند اما در مقام عمل ضعف نشان داده و پای ارادتشان می لنگد اما ویژگی بارز سردار شهید حاج قاسم، درک به موقع و عمیق مواضع ولی فقیه و در واقع نگاه تعبدی به معظم له بود.
در این آیین علاوه بر اقشار مختلف مردم بجنورد، شماری از روحانیان، مدیران و مسوولان دولتی، فرماندهان نظامی و انتظامی نیز حضور داشتند.

بامداد جمعه ۱۳ دیماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند. وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.