« عبدالرضا پیرحسینلو » روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش خمین، افزود: یک مرکز اختلال یادگیری دانش‌آموزان در این شهرستان فعال است و این مرکز در حد استاندارد و پاسخگوی تمام مراجعه کنندگان نیست.
وی اظهار داشت: هر دانش‌آموزی برای استفاده از این مرکز سه ماه باید در نوبت باشد درحالی‌که درمان اختلالات بیش از سه ماه به زمان نیاز دارد.
رییس آموزش و پرورش خمین ادامه داد: با افزایش نیرو در تنها مرکز اختلالات یادگیری شهرستان برای جبران کمبود فضای فیزیکی مناسب  نلاش شده  اما مشکلات هنوز وجود دارد. 
پیرحسینلو تاکید کرد: وضعیت اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در خمین در حد مرز است و  اگر این فراگیران درمان نشوند در آینده سرخورده و از دایره آموزش خارج خواهند شد.
رییس آموزش و پرورش خمین اضافه کرد: کودکان با برخی مشکلات در سنین ابتدایی در زندگی مواجه می شوند که اگر از همان ابتدا به درستی این اختلالات تشخیص داده شود، از تشدید آن‌ها جلوگیری می‌شود.
وی گفت: این اختلالات رشدی، قابل درمان هستند و بسیاری از آن‌ها با آموزش و درمان تخصصی کنترل می‌شود و می‌توان بسیاری از آسیب‌هایی که در آینده برای این گروه از کودکان به وجود می آید را پیشگیری کرد.
فرماندار خمین نیز گفت: یکی از مشکلات والدین هنگام تحصیل فرزندشان افت تحصیلی است که متاسفانه آگاهی و مهارت در کمک به فراگیر مشکل‌دار کمرنگ است.
«احمد طهرانی» افزود: وجود مراکز مشاوره به منظور ارایه خدمات مورد نظر به دانش‌آموزان با اهمیت است و تاسیس این مراکز را می‌توان مهمترین گام برای پیشگیری، تشخیص و کاهش اختلالات روانی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سه مرکز مورد نیاز برای آموزش کودکان دچار اختلالات یادگیری  پیشبرد امور تحصیلی را در پی دارد و در توسعه آموزشی خمین موثر است.

فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمنان نظام تلاش دارند با نفوذ فرهنگی در دانش‌آموزان اعتقادات دینی  این قشر را تضعیف کنند.
طهرانی تاکید کرد: در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر از خلاقیت و توانمندی‌های دانش آموزان استفاده شود تا نسل آینده‌ساز با اتفاقات زمان پیروزی انقلاب آشنا شوند.
فرماندار خمین ادامه داد: حضور گسترده دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و رای اولی‌ها در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دشمنان نظام را از نفوذ در این نسل ناامید می‌کند.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۱۹ هزار و ۱۱۶ دانش آموز است. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.