به گزارش ایرنا، علی محمودی روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: باید کیفیت آموزشی در مدارس روز به ‌روز ارتقا یابد و در این راستا دوره های ضمن خدمت بیشتری برای معلمان برگزار و ارزیابی های دقیقی از عملکرد آن ها به صورت دوره ای انجام شود.
وی با بیان اینکه هر چقدر به کیفیت آموزشی اهمیت داده شود باز هم کافی نیست، قدردانی از افرادی را که برای دستیابی به درصد رشد بالاتر تلاش می کنند خواستار شد.
فرماندار هریس با اشاره به حساسیت موضوع هدایت تحصیلی در مدارس گفت: آموزش و پرورش تلاش می کند انتخاب رشته آزادانه و بر اساس استعداد دانش آموز انجام شود و برای ثمربخش بودن هدایت تحصیلی باید نگرش دانش آموزان و اولیا اصلاح شود.
محمودی ادامه داد: پیشرفت تنها با تزریق منابع حاصل نمی شود بلکه با برداشتن موانع و اصلاح نگرش حاصل می شود بنابراین روش های خشک و انعطاف ناپذیر آموزش باید به روش های گروهی و حل مساله تغییر یابد.
وی یادآوری کرد: فرهنگ آموزش باید جایگزین فرهنگ یادگیری شده و بخش خلاقیت و نوآوری در تمام مولفه های آموزش و پرورش در مدارس تقویت شود که حاصل این رویکرد خودتوانمندسازی معلمان و دانش آموزان خواهد شد.
امام جمعه هریس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان و حساسیت این موضوع گفت: کوتاهی در تعلیم و تربیت خسارت های بسیاری بر جای می گذارد و شورای آموزش و پرورش باید به مدیران مدارس و معلمان متخصص به عنوان موتور محرکه در رشد تحصیلی دانش آموزان توجه کند.
حجت الاسلام قهرمان احمدی با بیان اینکه افت تحصیلی در دوره هفتم نتیجه بی دقتی در دوره ابتدایی است، افزود: نباید آزمون و خطا را بر روی دانش آموزان پیاده کرد.
وی اظهار داشت: اهتمام به آموزش تخصصی در مقطع ابتدایی اصلی‌ترین هدف آموزش و پرورش بوده و توجه به اخلاق و رشد اخلاقی در آموزش و پرورش بسیار مهم است.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.