به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: عدم بخشی نگری و توجه به مصالح و منافع مردم باید از جمله راهبردهای اساسی در توسعه هرچه بیشتر بخش آموزش و پرورش باشد.
وی ادامه داد: در این راستا، مدیران و معلمان نقش مهمی در رسیدن به جایگاه واقعی این شهرستان در زمینه های علمی و فرهنگی ایفا می کنند و از این رو تربیت معلمان نیز از اهداف عالی آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به جایگاه شورای آموزش و پرورش در توسعه آموزشی اضافه کرد: رسیدن به رشد علمی و فرهنگی نیازمند برنامه ریزی همه جانبه بوده و در این راستا این شورا نقش مهمی در تحقق این امر خواهد داشت.
شکری با تاکید بر حمایت از توسعه فضاهای آموزشی در این شهرستان گفت: ساخت و سازها و نیز ایجاد درآمد پایدار برای برخی از مدارس از محل فضاهای مازاد آموزشی، گام مهمی در رسیدن به اهداف آموزشی و تامین برخی کاستی ها در این بخش است.
وی افزود: برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز به میزبانی مراغه فرصتی مناسبی برای بهره گیری از ظرفیت خیران برای توسعه فضاهای آموزشی و نیز معرفی ظرفیت های این شهرستان برای سرمایه گذاری خواهد بود.
مدیر آموزرش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: در راستای توسعه و رفع کمبودها در زمینه فضاهای آموزشی، هم اکنون در شهرک های اقماری به زمین های مناسب با کاربری آموزشی نیاز است.
جلیل اسلامی افزود: هم اکنون در پنج شهرک اقماری که حدود 10 هزار دانش آموز دارد، کمبود فضای آموزشی بیش از پیش احساس می شود و این در حالی است که خیران مدرسه ساز آمادگی خود را برای ساخت و احداث مدارس در این مناطق اعلام کرده اند.
وی ادامه داد: توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و نیز تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی نیازمند مساعدت، همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری دارد.
وی همچنین از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل استخر فرهنگیان شهرستان خبرداد و گفت: ساختمان جدید هنرستان کشاورزی نیز با 70 درصد پیشرفت و 40 میلیارد ریال در حال ساخت است.
وی با انتقاد از عدم همکاری مسئولان یکی از شهرهای همجوار در راستای حل مشکل مزرعه هنرستان کشاورزی گفت: اختلافات ارضی موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای هنرجویان این هنرستان به عنوان یکی از هنرستان های مهم شمالغرب کشور شده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در مراغه نیز افزود: این جشنواره ششم تیر امسال با حضور 600 نفر از خیران استان به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
اسلامی همچنین از افزایش 10 درصدی شهریه مدارس هیات امنایی این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبرداد و اضافه کرد: 10 درصد از شهریه های دریافتی در این مدارس صرف توسعه مدارس محروم و حاشیه شهری می شود.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.