به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا' احمد محمودی در نشست شورای آموزش و پرورش جغین رودان، کاهش جمعیت دانش آموزی در این بخش را یکی از مهمترین مشکلات فراروی نظام تعلیم و تربیت در این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به اشتغال اولیای دانش آموزان به کشاورزی و مهاجرت موقت آنها به شهرستان های همجوار، جمعیت دانش آموزان این بخش بطور قابل توجهی کاهش می یابد که این امر مشکلاتی را برای شهرستان به دنبال داشته و خواهد داشت.
محمودی اشتغال پایدار را زمینه ساز حفظ وماندگاری جمعیت در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها برشمرد و خاطر نشان کرد: افزایش خدمات رفاهی، ایجاد اشتغال پایدار و تقویت بنیه اقتصادی خانوارهای روستایی علاوه بر اینکه پیش درآمد توسعه زیرساختی و عمرانی در این مناطق می شود، محرکی برای حفظ جمعیت روستاها، رشد، پیشرفت و آبادانی این مناطق است.
وی در ادامه از وجود 11 مدرسه تخریبی در بخش جغین خبر داد و با بیان اینکه براساس قانون، ساخت فضای آموزشی، بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی فضای آموزشی نیازمند صدور سند مالکیت بنای آموزشی به نام دولت و آموزش و پرورش است، بر لزوم انجام هر چه سریع تر مراحل قانونی جهت آغاز عملیات اجرایی این فضاهای آموزشی تاکید کرد.
طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها و محورهای پر تردد، تجهیز مدارس به امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، توجه ویژه به ایجاد و تقویت خدمات رفاهی برای ماندگاری آموزگاران و معلمان، ساخت خانه معلم در بخش جغین و تلاش و پیگیری جهت بهبود وضعیت سواد آموزی در شهرستان از دیگر مواردی بود که رییس شورای آموزش و پرورش رودان به آن اشاره کرد.
در این نشست مشکلات آب و برق مدارس بخش جغین شامل مشکل افت ولتاژ برق، بدهی های معوقه آب و برق مطرح، بررسی و پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
بخش جغین با جمعیتی افزون بر 15 هزار نفر در 50 کیلومتری شمال شرق شهر رودان، مرکز شهرستان رودان قرار دارد.
7196 / 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.