به گزارش خبرنگار ایرنا، یاور محمدی روز یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشکده کشاورزی سنقر و کلیایی افزود: کشت محصولاتی مانند تخمه، سیب زمینی، ذرت و چغندر نیازمند آب فراوانی هستند که تشویق کشاورزان به افزایش کشت گیاهانی مانند کلزا، زعفران و... که کمترین آب را مصرف می کنند در دستور کار گروه کشاورزی شهرستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه روستائیان از سرمایه های کوچک برخوردارند و درآمد آنها براساس اقتصاد معیشتی است، گفت: کشت محصولاتی مانند زعفران، نیازمند هزینه اولیه بالایی می باشد که دولت درصدد است آنها را در این زمینه مورد حمایت قرار دهد.
فرماندار سنقرو کلیایی، بازار فروش و تقاضا را مهمترین عامل موفقیت در تولید دانست و گفت: فرش سنقر نمونه ای از تولیدات موفق صنایع دستی این شهرستان است که به مرور زمان و تغییر در سلیقه مصرف کنندگان، نقشه ها و طرح های قدیمی از استقبال کمتری برخوردار شده است.
محمد ی افزود: برای احیاء فرش دست باف سنقر از ظرفیت اساتید تبریزی با در نظر گرفتن اعتبارات از طریق صنعت، معدن و تجارت استفاده خواهد شد.
وی برگزاری نشست های دانشجویان رشته کشاورزی با کشاورزان و انتقال دانش علمی به آنها را در زمینه های مکانیزاسیون و آبیاری نوین مورد تاکید قرار داد.
فرماندار سنقرو کلیایی برقراری ارتباطات جوانان با محیط اجتماعی و فعالیت آنها در مسیر آینده شغلی را بخشی از عوامل موفقیت در راستای تولید و اشتغال دانست.
تشکیل کانون کارآفرینی و دانشکده سبز و حمایت از کارآفرینان، شناخت ظرفیت های سنقرو کلیایی و ایده یابی برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و نقش دانشجویان در توسعه روستاهای شهرستان، از مهمترین موضوعاتی بود که مورد پرسش و پاسخ فرماندار و دانشجویان قرار گرفت.
سنقرو کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7446 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.