به گزارش پنجشنبه ایرنا، مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان کار بسیار ارزشمندی است، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مهارت‌آموزی، از جمله اقدامات خوبی است که آموزش و پرورش برای تابستان امسال برنامه‌ریزی کرده است.
وی افزود: دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی مشغول فراگرفتن آموزش‌های نظری هستند و بر این اساس ارائه آموزش‌های مهارتی و عملی در اوقات فراغت، رویکرد خوبی است.
وی با اشاره به نقش خلاقیت و ایده‌های نو در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: مهارت‌آموزی جزو احکام برنامه توسعه کشور و آشنا کردن دانش‌آموزان با این مباحث جزو کارهای ضروری است که مدیریت استان نیز با تمام توان از آن حمایت می‌کند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است، افزود: در همه عرصه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید از تجارب روز دنیا استفاده کنیم؛ در چند سال آینده شاید روش‌های کنونی دیگر جوابگو نباشد و کل سیستم آموزشی به فضای مجازی انتقال یابد.
وی افزود: مهارت‌های استفاده از فضای مجازی نیز در کنار مهارت‌های سنتی باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست از آغاز سنجش سلامت نو آموزان و دانش آموزان از دوم تیرماه در 46 پایگاه استان خبرداد.
جعفرپاشایی گفت: روز چهارشنبه آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز با شرکت 497 داوطلب برای تصدی 113 پست مدیریت مدارس همزمان با سراسر کشور در راستای سیاست های ابلاغی و ابتکار عمل مقام عالی وزارت از ساعت 9 صبح تا 7 عصر برگزار شد.
وی با بیان این‌که امسال برای اولین بار پایه دوازدهم در استان اجرا می شود، افزود: با توجه به بازنشسته شدن سه هزار فرهنگی با برنامه ریزی های انجام گرفته کمبود نیرو نخواهیم داشت.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.