خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این جشنواره 15 هزار و 438 نفر از دانش آموزان دبستانی استان با ارائه 92 هزار و 974 پروژه علمی در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: یک هزار و 373 پروژه از 5 هزار و 869 دانش آموز به مرحله منطقه ای این جشنواره و 65 پروژه از 175 دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کرد.
وی تصریح کرد: پس از ارزیابی داوران 5 پروژه علمی دانش آموزان البرز با نوع طراحی ساخت و آزمایش به مرحله کشوری راه یافت.
وی اضافه کرد: پروژه های علمی دانش آموزان از مدارس ایلیایی آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج ،نیکان و شهید گودرزی ناحیه 3 کرج، شهید نامجو نظرآباد و آفرینش نو آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج به دبیرخانه جشنواره کشوری جابربن ارسال شد.
وی عنوان پروژه های علمی برگزیدگان هشتمین جشنواره جابربن حیان البرز را شلیک الکترو مغناطیس، انرژی پاک، ناجی مرگ، پوست من را دور نیندازید و کیسه خون جادویی ذکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه در این جشنواره آثار و پروژه های دانش آموزان دوره ی ابتدایی با یک رقابت سالم و هیجان انگیز در قالب نمایشگاههای علمی عرضه و داوری می شود، ادامه داد: برای شناخت بیشتر دانش آموزان با این طرح ملی 9 نمایشگاه در استان دایر شد.
ساکی بیان داشت : طرح جابربن حیان می تواند زمینه ای برای تحقق اهداف عالی شورای آموزش و پرورش به ویژه در زمینه های آشنایی با نحوه ی یاد گیری، محافظت از محیط زیست، ایجاد کنجکاوی در دانش آموزان نسبت به شناخت پدیده ها، خلاقیت بیشتر دانش آموزان، کمک به یادگیری گروهی و تقویت مهارت پژوهش و فعالیت های حل مساله باشد.
وی گفت: جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که یک ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان برقرار می کند.
وی با اشاره به اینکه ما در این جشنواره به دنبال کشف و اختراع نیستیم بلکه هدف اصلی از این جشنواره شرکت دانش آموزان در پروژه های علمی است، یاد آور شد: مهمترین و اساسی ترین مرحله این طرح مرحله آموزشگاهی است و مدرسه ای موفق تر است که تعداد پروژه ها و طرح هایش بیشتر باشد.
ساکی تصریح کرد: تفاوت این طرح با دیگر طرح ها را بالابودن تعداد فراگیران و اهدافی که در بحث آموزش ابتدایی در بحث جابر دنبال می کنند که همان سوق دادن دانش آموزان به تفکر و پژوهش و کسب مهارت های علوم پایه می باشد را تشکیل می دهد.
وی بیان داشت:470 مدرسه مجری این طرح در استان بودند که دو هزار و 856 معلم در این طرح دانش آموزان را همراهی کردند.
وی تاکید کرد: هشتمین جشنواره کشوری جابربن حیان به میزبانی آذربایجان شرقی در هفته آخر مردادماه برگزار می شود که 15 دانش آموز البرزی منتخب شناخته شده این پروژه در آن شرکت می کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که حدود 250 هزار نفر آن دبستانی هستند.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.