رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی، هدف از این همایش علمی - کاربردی را آشنایی فعالان بخش کشاورزی با راه‌های کسب و کار، ایجاد درآمد با استفاده از ایده‌ها و نوآوری‌ها در بخش کشاورزی، کمک به قشر جوان  صاحب ایده و انتقال دانش به بخش کشاورزی عنوان کرد.

«غلامرضا گودرزی» افزود: دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های کشاورزی از جلمه برنامه‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این مهم افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، کاهش مصرف آب، حضور بیشتر بخش خصوصی و کاهش متولی‌گری بخش دولتی را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: افراد دارای ایده و نوآوری می‌توانند این ایده‌ها را با حمایت‌های فکری و مادی پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در قالب شرکت‌های دانش بنیان تجاری سازی کنند.

مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی در سال ۶۲ و مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سال ۷۲ ایجاد شدند و با ادغام وارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی در سال ۷۹ با عنوان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نامیده شدند، سپس در سال ۹۴ با ادغام مراکز آموزش جهاد کشاورزی استان‌ها؛ این مرکز با نام مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به فعالیت ادامه داد.
این مرکز دارای بخش‌های تخصصی پژوهشی مشتمل بر گیاه پزشکی، منابع طبیعی، آبخیزداری، زراعی و باغی، فنی و مهندسی است.
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی دارای هفت ایستگاه تحقیقاتی است که بستر مناسبی برای اجرای طرح های پژوهشی فراهم کرده و ۲ واحد از این ایستگاه ها به صورت ملی (پردیس تحقیقات و آموزش ملی لوبیای خمین و پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه) و پنج ایستگاه دیگر به صورت استانی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.