حجت الاسلام «صفر قربانپور» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کارگاه‌های آموزشی مبشران در چهار سطح متفاوت با هدف ارتقاء جایگاه فرهنگی ائمه جماعات به عنوان«امام محله» برگزار شدو قرار است ۲ دوره بعدی نیز تا پایان سال برگزار شود.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی استفاده از جایگاه روحانیان و ائمه جماعات علاوه بر اقامه نماز و سخنرانی در مساجد، نقش ‌آفرینی این قشر در لایه‌های مختلف جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه مشاوره‌های مذهبی، ازدواج، فرزندآوری و اشتغال است که این مهم در محله‌های مختلف استان مرکزی کلید خورده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ستاد مرکز روحانیون کل کشور مبشران و امامان محله را در چهار سطح امام، هادی، سفیر و امین تقسیم کرده که هر یک از این گروه‌ها مشمول برنامه‌های آموزشی ویژه و تخصصی است که ائمه جماعات باید تمامی این سطوح را با موفقیت پشت سر بگذارند.

حجت‌الاسلام قربانپور بیان کرد: علاوه بر ائمه جماعات، همسران آنها نیز برای ایجاد ارتباط هر چه نزدیکتر با آحاد جامعه باید در دوره‌های مبشران شرکت داشته باشند.

وی افزود: تمدن‌سازی جمهوری اسلامی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت روحانیت در نشر فرهنگ حاکمیت دینی از محورهای گام دوم انقلاب است و سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق این مهم برنامه‌هایی تدوین کرده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: به موجب طرح امام محله هر امام جماعت مسجد امام آن محله محسوب و به مباحث و مسائل مختلف محله پرداخته و برای حل و فصل آنها تلاش می‌کند. 

حجت‌الاسلام قربانپور افزود: محله‌ها چنانچه بتوانند امور خود را بدون وابستگی به دستگاه‌های دولتی انجام و به صورت مردمی فعالیت‌های خود را ادامه دهند این مهم به تبیین اسلام ناب محمدی نیز کمک می‌کند.

بیش از پنج هزار طلبه خواهر و برادر در ۳۴ حوزه علمیه استان مرکزی به تحصیل و فعالیت مذهبی اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.