اقبال عباسی روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف این استان اظهار داشت: فرهنگ متعالی وقف مصداق بارز احسان ماندگار، صدق در عمل به خیر و تلاش برای کم کردن دردهای همنوعان و تعالی اجتماعی و اقتصادی جامعه است که باید بیش از پیش به این مهم پرداخته شود.

وی با قدردانی از خدمات واقفان و خیران استان، افزود: تکریم امر حسنه وقف، تجلیل از واقفان نیکواندیش و تلاش برای ترویج امر وقف نباید به این هفته محدود شود و در تمام روزهای سال باید در ترویج این سنت حسنه اطلاع‌رسانی و تبلیغات انجام داد.

عباسی، ترویج فرهنگ وقف را یکی از الزامات تحقق تمدن اسلامی دانست و گفت: وقف نه تنها از نظر اقتصادی برای جامعه اسلامی بسیار مهم و اثرگذار است بلکه یک سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود که از این قابلیت در راستای اعتلا و آبادانی ایران اسلامی می‌توان بنحو شایسته‌ای بهره‌برداری کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وقف می‌تواند در عرصه‌های متعددی با توجه به نیاز امروز جامعه و منافع عمومی از جمله پزشکی، علم و فناوری، کمک به ساخت مسکن محرومان، ازدواج جوانان و کمک به درمان بیماران تعریف و ترویج شود.

عباسی، اشتغالزایی را از نیازهای اولویت‌دار امروز کشور دانست و اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی و کمک به معیشت افراد نیاز است تا وقف‌هایی با نیت اشتغال جوانان شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کارشناسان امر به واقفان و خیرانی که قصد وقف اموال خود را دارند راهنمایی و مشاوره لازم را ارائه دهند تا نیت آنها متناسب با نیاز روز باشد.

به گزارش ایرنا، در این همایش از تعدادی از واقفان، خیران، فعالان قرآنی، یات امناء مساجد و بقاع متبرکه و خادمان برتر استان تجلیل شد.

 تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقوفه به همراه ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

دهه وقف همزمان با دهه آخر صفر از ۴ تا ۱۴ آبان نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.