سردار مسعود خرم‌نیا روز دوشنبه در جلسه ستاد فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان بوکان اظهار داشت: افرادی که جرم آنان غفلت از زندگی و محکومیت‌شان طرد از اجتماع است چنانچه سامان پیدا نکنند می‌توانند دوباره در جامعه زمینه‌ساز جرایم مختلف شوند.

وی با بیان اینکه معتاد به حمایت جدی جامعه احتیاج دارد، اضافه کرد: برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر همه دستگاه‌های مرتبط باید همکاری کنند و طرح ساماندهی از مرحله جمع‌آوری تا درمان و بازگشت به جامعه و اشتغال آنان باید به صورت سازمان یافته و با حمایت‌های همه‌جانبه اجرا شود تا نتیجه آن به دور باطل ختم نشود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف نیروی انتظامی نیازمند حمایت جامعه به ویژه خیران است، افزود: باید نگاه جامعه به معتادان عوض شود زیرا این افراد در این جامعه رشد کرده و به حمایت جدی جامعه برای بهبود خود نیاز دارند.

وی اضافه کرد: نیاز است همانطور که خیران سلامت و خیران مدرسه‌ساز در جامعه با مشارکت افراد نیکوکار ایجاد شده برای حمایت از معتادان تیز تشکلی مشابه ایجاد شود تا بتوان در بهبود این افراد و بازگشت آنها به جامعه اقدام کرد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مشارکت مردم در کمک به بهبودیافتگان و افراد معتاد باعث خواهد شد جامعه به سوی سلامتی و پایداری بیشتری حرکت کند.

وی در خصوص مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان نیز اظهار داشت: این مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهرهای بزرگ بیشتر مستعد آسیب‌های مختلف اجتماعی هستند از این رو باید بیشتر مورد توجه مسوولان به ویژه شهرداری و شوراهای اسلامی شهرها برای ایجاد امکانات مناسب قرار بگیرند تا جوانان در این مناطق کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی شوند.

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه گفت: بوکان شهر جرم‌خیزی نیست ولی از نظر تنوع جرم در وضعیت خوبی قرار ندارد و این امر به دلیل مهاجرپذیر بودن این شهر است.

لقمان خسروپور ادامه داد: برگزاری جلسات ستاد فرعی مبارزه با موادمخدر این شهرستان برنامه محور بوده و از تمامی ظرفیت‌های شهرستان به خوبی استفاده شده است.

وی در خصوص کمپ‌های ترک اعتیاد بوکان نیز بیان کرد: مجوز ۲ کمپ در این شهرستان صادر شده و یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد نیز به زودی با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این جلسه هریک از مسوولان ادارات مرتبط به بیان دیگاه و نظرات خود در زمینه موضوع جلسه پرداخته و از فرمانده انتظامی بوکان و رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.