آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون وجود مرجعیت، امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان نایب برحق امام زمان(عج) است و برای صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی پشتیبانی و حمایت قاطع از ولایت فقیه ضروری است.
وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم به ویژه مسوولان و کارگزاران نظام باید بیش از پیش در حفظ وحدت و یکپارچگی ملی زیر سایه ولایت مطلقه فقیه بکوشند. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ بیان کرد: ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی این روز، تمام نقشه‌های شوم‌دشمنان را نقش برآب کرد و یکبار دیگر به جهانیان نشان دادکه همواره گوش به فرمان ولی فقیه است و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان هرگز تسلیم نمی‌شود. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اتفاقات سال ۸۸ از سوی برخی نیروی‌های روشنفکر برنامه‌ریزی شده بود، بیان کرد: مقوله روشنفکری به تعبیر مقام معظم رهبری از ابتدا به شکلی غلط در کشور نهادینه شده است و مردم باید تنها در مسیر اسلام فقاهت حرکت کنند. 
وی در ادامه سخنان خود به آلایندگی هوا اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد آلودگی هوا به دلیل تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها است که مدیریت این مهم به مشارکت آحاد جامعه بستگی دارد. 
امام جمعه اراک اظهار داشت: گسترش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی، سرمایه‌گذاری در گسترش خطوط ریلی درون و برون شهری و استانداردسازی خودروهای تولید داخل از دیگر عوامل کاهش آلودگی هوا است که باید مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گیرد.
وی حفظ هوا، آب و زمین پاک را از آموزه‌های دینی عنوان کرد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهرها باید به جای بازی‌های سیاسی به فکر مدیریت صحیح باشد و د در راستای جلوگیری از آلوده‌سازی سفره‌های زیرزمینی کوشش کنند. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: جانمایی صنایعی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه شازند نیز غیر اصولی است و این صنایع آلاینده باید به جای غرب، در شرق شهر اراک راه‌اندازی می‌شدند. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: پالایشگاه شازند اکنون روزانه بیش از ۸۰۰ تن گوگرد را به بنزین یورو چهار تبدیل کرده و میزان تولید مازوت این واحد کمتر از ۹ درصد است در صورتی که تولید مازوت پالایشگاه‌های کشور ۳۲ درصد است که این مهم نشان از حساسیت این واحد پالایشگاهی به هوای پاک استان دارد. 
وی در خطبه اول نماز جمعه نیز تقوای الهی را اساس اسلام عنوان کرد و گفت: افراد با تقوا در صورتی که شایستگی لازم را در خود نمی‌بینند از پذیرش مسوولیت‌در جامعه پرهیز می‌کنند. 
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.