« محمد تقی آبایی هزاوه » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 301 هزار و 559 نفر از جمعیت استان مرکزی را کارگران تشکیل می دهند که با مجموع خانواده این افراد، حدود 500 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود.
وی ادامه داد: نرخ جمعیت کارگری استان مرکزی موجب شده است که تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی به گونه ای با این حوزه در ارتباط باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: میانگین جمعیت کارگری کشور حدود 55 درصد است که این مهم نشان از افزایش جمعیت کارگری استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری است.
آبایی، با یادآوری برگزاری برنامه های هفته کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه امسال گفت: حضور منسجم کارگران در بهشت زهرا، غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و انقلاب از جمله برنامه های این اداره کل در نخستین روز هفته کارگر است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی جامعه کارگری استان مرکزی در منطقه کوی گردوی شهرستان اراک، حضور در نماز عبادی، سیاسی روز جمعه و سخنرانی نماینده کارگران پیش از خطبه های نماز جمعه نیز از جمله برنامه های روز دوم هفته کارگر در این استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، برگزاری زنگ کار و تولید در واحدهای تولیدی، برگزاری مسابقات طناب کشی، برگزاری همایش بزرگ ایمنی کار و روز جهانی کارگر با محوریت خانه کارگر از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته کارگر امسال است.
پنجم تا 11 اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسامی با عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.