«امید محترمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرصت‌های شغلی سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در سه بخش عمرانی، ارایه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ایجاد صنایع تبدیلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی امسال از سوی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در قالب ۴۷ کارگاه کوچک در شهرستان‌های مختلف استان مرکزیبه متقاضیان  پرداخت شد.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی سپاه  استان از سال ۱۳۹۲ آغاز شده که در این سال‌ها ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشغالزایی در چهار هزار و ۶۵۰ عرصه پرداخت و بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

محترمی اضافه کرد: تسهیلات اقتصادمقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ و بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبورعسل، آبزی پروری، محصولات گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

وی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال جاری نیز ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان‌ها طرح‌های اشتغالزایی خود را ارایه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه‌ روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: ۴۱ طرح محرومیت‌زدایی در هفته بسیج امسال با اعتباری بالغ ۱۸۰ میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسید.

محترمی بیان کرد: ساخت ۲۹۰ واحد از ۵۵۰ واحد مسکونی استان مرکزی که در سیلاب بهار امسال تخریب شده بودند به سپاه روح الله استان واگذار شد که ۹۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و ۷۵ واحد نیز در مراحل پایانی قرار دارند و بقیه نیز دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که تا پایان سال تکمیل و تحویل افراد می‌شود.  

بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به‌کار کرد و به‌دنبال آن اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.