سرهنگ پاسدار علی فراهانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرصت های شغلی سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله در سه بخش عمرانی، ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ایجاد صنایع تبدیلی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: پارسال 44 میلیاد و 840 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی توسط بسیج سازندگی سپاه روح الله به متقاضیان پرداخت شد که در این فرآیند، 399 واحد تولیدی ایجاد و زمینه اشتغال مستقیم 715 نفر فراهم شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: مابقی فرصت های شغلی ایجاد شده در این استان در بخش های عمرانی و فعالیت های ساختمانی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در 14 بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.
سرهنگ پاسدار فراهانی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال جاری نیز ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان ها طرح های اشتغالزایی خود را ارائه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: 20 هزار و 431 نفر در قالب اردوهای جهادی یک، سه، هفت و 10 روزه و اردوهای هجرت از اوایل سال گذشته تا نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال به مناطق محروم اعزام و خدمات عمرانی، فرهنگی و آموزشی ارائه کردند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: در ایام نوروز امسال نیز 356 نفر در قالب 25 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند که ساخت 21 خانه محروم، مرمت 18 خانه روستایی، ساخت سه خانه عالم، مرمت 2 باب مدرسه، چهار مسجد، چهار حمام و یک طرح آبرسانی انجام شد.
وی افزود: اردهای هجرت نیز در ایام تابستان سال گذشته با هدف رنگ آمیزی دیوارها و تعمیر زیرساخت ها و میز و نیمکت های مدارس به نقاط مختلف استان اعزام شدند که در این راستا بیش از 568 میلیون و 200 هزار ریال نیز هزینه شد.
سرهنگ پاسدار فراهانی اضافه کرد: همچنین کاشت یک هزار 500 اصله نهال مثمر و پنج هزار و 500 اصله نهال غیرمثمر در 28 هکتار و ایجاد بادشکن در 70 هکتار از اراضی کویر میقان با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در سال گذشته است.
وی در خصوص فعالیت بسیج سازندگی سپاه روح الله در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب در سال گذشته نیز گفت: 9 گروه جهادی از 12 آذرماه تا 22 دی ماه سال گذشته به میزان 979 نفر روز خدمات آموزشی، فرهنگی و عمرانی به مناطق زلزله زده ارائه کردند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی افزود: ارسال 197 کانکس به هفت روستای سرپل ذهاب، ایجاد 137 سرویس بهداشتی و حمام، ساخت 2 باب مسجد و مدرسه از مهمترین اقدامات این نهاد انقلابی در سرپل ذهاب است که بر این اساس 721 نفر جمعیت در قالب 187 خانوار از این خدمات بهره مند شدند.
وی ادامه داد: یک هزار و 125 واحد مسکونی در شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به طور کلی تخریب شده که در مرحله اول، ساخت 453 واحد در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد مسئولیت ساخت 27 واحد مسکونی در دهستان خانه شور شهرستان ثلاث باباجانی به سپاه روح الله واگذار و هم اکنون در مرحله پی ریزی و دیوار کشی است.
سرهنگ پاسدار فراهانی در خصوص طرح کرامت سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: بر اساس این طرح، 12 محله حاشیه نشین در شهرهای اراک، ساوه، خمین و شازند انتخاب شده و برای ساماندهی این محله ها اعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال درنظر گرفته شده که از این میزان 24 میلیارد ریال از سوی خیران و اهالی محله و مابقی نیز از سوی سپاه روح الله تامین می شود.
وی تهیه 28 مورد جهیزیه به ارزش یک میلیارد و 736 میلیون ریال، تهیه و توزیع 250 سبد پوشاک به ارزش 150 میلیون ریال، تهیه و توزیع 500 سبد غذایی به ارزش 675 میلیون ریال، تهیه و توزیع 200 سبد لوازم التحریر به ارزش 26 میلیون ریال را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال گذشته عنوان کرد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در 50 مسجد شهری و 48 مسجد روستایی نیز هدفگذاری شده که تا کنون هفت صندوق در نقاط مختلف استان راه اندازی شده و مابقی نیز تا پایان ماه مبارک رمضان راه اندازی می شود.
در سال 1379 بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.
17 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز فرمان تاسیس بسیج سازندگی به رهبر معظم انقلاب به عنوان روز بسیج سازندگی نامگذاری شده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.