«امید محترمی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: طرح‌های عمرانی بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی از برنامه‌های اصلی کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

وی اظهار داشت: تمامی طرح‌های عمرانی بسیج سازندگی از محل منابع داخلی سپاه روح‌الله و کمک‌های خیران انجام شده و بیش از ۴۰۰ طرح عمرانی دیگر نیز در نقاط مختلف استان مرکزی در دست اجرا است که به‌زودی از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: ساخت ۲۴ منزل مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح های مختلف راهسازی، جاده های روستایی، پل، جدول‌گذاری کوچه های روستایی و حاشیه‌ای شهرها از مهمترین طرح های عمرانی این نهاد انقلابی است که همزمان با روز کنگره شهدای استان بهره‌برداری می‌شود.

 محترمی بیان کرد: اهدای ۶ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به نیازمندان، تجهیز ۱۸۰ خانه روستایی و تامین ۶۲۰ جهیزیه از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی به‌عنوان زیرمجموعه کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

وی در خصوص رزمایش عاشورایی استان مرکزی که از ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه جاری در نقاط محروم استان برگزار شد، گفت: ۳۰۰ گروه جهادی در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی در این رزمایش برای ارایه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دامپزشکی  در سراسر استان مرکزی سازماندهی شده‌ بودند که به فعالیت‌های مختلف عمرانی در مناطق محروم می‌پرداختند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: ۱۴ هزار جهادگر در قالب ۲۷۰ گروه جهادی در قالب اردوهای جهادی دانش‌آموزان، دانشجویان، مهندسان و دیگر اقشار بسیج در قالب اردوهای جهادی یک، سه، هفت و ۱۰ روزه و اردوهای هجرت در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی امسال به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

محترمی اظهار داشت: این اردوهای جهادی با حضور در مناطق محروم استان مرکزی به فعالیت‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی و کشاورزی پرداخته و  ساخت خانه محرومان، راه روستایی، پل، جدول‌بندی پیاده‌روها، مشارکت در برداشت محصول، ویزیت رایگان، آموزش رایگان قرآن و دروس مقاطع مختلف درسی از مهمترین فعالیت‌های این افراد است. 

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به‌کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.

بیش از ۴۵۰ اردوی جهادی در نقاط مختلف استان مرکزی زیر نظر بسیج سازندگی این استان سازماندهی شده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.