حجت الاسلام «داود چمانی» روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: چهار منطقه حاشیه‌ای در شهر ساوه و چهار منطقه حاشیه‌ای در شهر اراک به منظور راه‌اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی به اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابلاغ شد که اهم اکنون این مراکز فعال و در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: روحانیان جوان و باانگیزه به عنوان امامان محله برای این هشت نقطه حاشیه نشین استان مرکزی انتخاب شدند که با سکونت در این محله و استقرار ۲۴ ساعتی در مراکز فرهنگی و اجتماعی در امور مختلف به ساکنان این مناطق خدمات مشاوره‌ای ارائه می کنند.  

معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: از مجموع مواد شناسایی شده، پنج آسیب مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و معظم له دستور دادند تا روی همه آسیب ها به ویژه پنج آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و مناطق بحرانی کار شود که این مهم به امامان محله ابلاغ شده است.  

حجت الاسلام چمانی اظهار داشت:در راستای کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی تفاهم نامه‌ای از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با وزارت کشور به امضاء رسید و بنا شد که در سراسر کشور در مناطق مدنظر وزارت کشور پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی تشکیل شود که تا کنون در کل کشور ۱۳۷ مرکز راه‌اندازی شده که از این تعداد هشت نقطه در استان مرکزی انتخاب شده است.

وی گفت: برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح از طریق وزارت کشور چند دستگاه هم برای همکاری با ما همچون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، کلانتری ها، شهرداری، دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرهنگ و ارشاد معرفی شده‌اند.

معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امامان جماعت  محله‌ها در تمام حوزه های اشتغالزایی، تامین جهیزیه دختران، معرفی به کمپ های ترک اعتیاد، برگزاری جلسات مشاوره ای برای خانواده های آسیب دیده اقدامات مناسبی را انجام می دهند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.