«علی اکبر ملکی راد» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۲۱ دانشجو در سال تحصیلی جاری بر اساس آزمون در سه رشته حسابداری، روان شناسی و صنایع غذایی و یک هزار و ۲۹۶ نفر به بدون آزمون در دانشگاه پیام نور استان مرکزی پذیرفته شدند.
وی ادامه داد: ۴۰۰ نفر از مجموع دانشجویان پذیرفته شده بدون آزمون در رشته های مختلف دیگری ثبت نام کرده اند.
رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطر نشان کرد: تعداد دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه در مدت سه سال گذشته افزایشی بوده است. 
ملکی راد گفت: رشته های حقوق، حسابداری، روانشناسی و صنایع غذایی از جمله رشته های پرطرفدار دانشگاه پیام نور استان مرکزی است. 
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی یادآور شد: چهار هزار هیات علمی و ۱۰ هزار کارمند در دانشگاه پیام نور استان وجود دارد که این مهم ظرفیت مناسبی را در راستای خدمت رسانی به دانشجویان فراهم کرده است.
وی، ایجاد رشته های روانشناسی، زمین شناسی و معدن را از جمله برنامه های دانشگاه پیام نور استان مرکزی در مقطع کارشناسی ارشد عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود زیر ساخت های مورد نیاز این رشته ها بستر ایجاد آن ها در دانشگاه پیگیری می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزود: دانشگاه پیام نور این استان وضعیت مناسبی دارد و در برخی رشته ها جز سه دانشگاه برتر کشور است. 
ملکی راد افزود: دانشگاه پیام نور اراک، خمین، دلیجان و ساوه بیشترین تعداد دانشجو را در سطح استان به خود اختصاص داده اند. 
وی ادامه داد: هفت مرکز رشد سال گذشته در دانشگاه های پیام نور کشور ایجاد شد که یکی از این مراکز در دانشگاه پیام نور استان مرکزی ایجاد شده است. 
رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزود: مرکز رشد پوشاک برای ایجاد تسهیل گری در این رشته در دانشگاه پیام نور استان تشکیل شده است. 
ملکی راد، از راه اندازی نخستین مرکز مهارت آموزی در دانشگاه پیام نور تفرش خبر داد و گفت: آموزش مهارت به دانشجویان همزمان با تحصیل در این واحد دانشگاهی انجام می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: این دانشگاه با هدف بهره مندی از ظرفیت‌های خالی آموزشی با مجوز هیات امنای دانشگاه بخشی از فضای خود را در سطح استان اجاره داده است.

ملکی راد افزود: اجاره فضای آموزشی دانشگاه های پیام نور استان از سه سال گذشته از شهرستان محلات آغاز شد.
وی اظهارداشت: اکنون نیز دانشگاه مرکز اراک به مدرسه غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور ساوه به دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور محلات و دلیجان به مدرسه غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور شازند به دانشکده پرستاری اجاره داده شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور استان مرکزی مجوزهای قانونی لازم برای این مهم را اخذ کرده است.

 رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: کمبود دانشجو در همه مراکز دانشگاهی کشور اتفاق افتاده و دانشگاه پیام نور استان مرکزی از این موضوع مستثنی نیست و برای جلوگیری از آسیب به فضاهای آموزشی تصمیم بر اجاره انجام گرفته است.

ملکی راد اظهار داشـت: درآمد حاصل از اجاره در همان شهرستان برای مرکز آموزشی هزینه می شود و به سایر شهرستان ها ارسال نخواهد شد.

 رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: امسال نیز ۱۸ کلاس درس از دانشگاه پیام نور مرکز اراک به مدرسه غیرانتفاعی پسرانه اجاره داده شده است و تلاش شده تا با زمان بندی به تحصیل دانشجویان و دانش آموزان هنگام ترد، آسیب وارد نشود.

ملکی راد افزود: در سال های ۹۳ تا ۹۵ دانشگاه پیام نور استان مرکزی ۳۰ هزار دانشجو داشت اما اکنون به ۱۳ هزار دانشجو کاهش یافته است.

دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی در ۱۰۰ رشته در ۲ مقطع کارشناسی و ارشد مشغول تحصیل هستند.

۶۹۹۱/۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.