«محمدرضا رضا فرح» روز پنجشنبه در نشست با نماینده مردم خمین در خانه ملت، افزود: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می کند.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ درسال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به منظور تامین مسکن محرومان،متولی توسعه و عمران روستاها و ساخت واحدهای مسکونی در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تشکیل شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت : بر همین اساس فعالیت های متعددی بر عهده این نهاد گذاشته شده که عمده آن ها در روستاها است.
رضا فرح افزود: یکی از این فعالیت ها اجرای طرح های هادی به عنوان هدایت گر توسعه روستایی است تا بستر را برای اجرای طرح های عمرانی مختلف فراهم کند.
وی ادامه داد: تاکنون برای همه روستاهای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه شده و حتی شماری طرح نیز برای روستاهای کمتر از 20 خانوار تهیه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: رسالت دیگر بنیاد مسکن مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی است که در این راستا بیش از 33 هزار واحد با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.
رضا فرح یادآور شد: بیش از 72 هزار واحد نیز نیازمند مقاوم سازی شده اند.
وی گفت: با توجه به این که کشور روی گسل زلزله قرار دارد برای پیشگیری از خسارت و کاهش تلفات بلایای طبیعی احتمالی باید واحدهای امن و مقاوم ایجاد شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد در دستور کار قرار دارد که در این راستا 2 هزار و 100 متر زمین مسکن و شهرسازی به بنیاد مسکن خمین واگذار شده است.
رضا فرح افزود: انجمن خیران مسکن ساز در خمین تشکیل شده و در صورتی که افراد نیکوکار مشارکت کنند در این قطعه زمین 50 واحد مسکونی ساخته می شود که این واحدها در اختیار هیات امنا قرار گرفته و حق بهره وری از آن ها به زوج های جوان نیازمند داده شود.
وی افزود: بعد از گذشت سه سال و افزایش توان اقتصادی حق بهره وری از زوج های جوان گرفته می شود و این واحدها در اختیار افراد مشمول دیگر نیازمند قرار می گیرد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت نیز خدمات بنیاد مسکن در راستای ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد را ارزشمند خواند و افزود: طرح های هادی اجرایی توسط این نهاد تاثیر بسزایی در عمران ، آبادانی و توسعه روستا داشته است.
«محمد ابراهیم رضایی» افزود: طرح های هادی از گذشت 10 سال بازنگری می شوند اما بازنگری آن ها تغییر چندانی در عمران روستاها نگذاشته است.
وی بیان کرد: چهار منطقه کارگاهی و اقتصادی به بنیاد مسکن خمین پیشنهاد شده که این مناطق مصوب و برای آن ها پرونده تشکیل شده است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت تاکید کرد: امید است این منطقه ها برای اجرای طرح های کارگاهی و اقتصادی تعیین تکلیف شوند تا سرمایه گذاران طرح های اقتصادی را در آن ها اجرایی کنند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 40 هزار نفر آن در روستاها ساکن هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.