«علی میرزایی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۹ ‌روستای این شهرستان با مشکل کم‌آبی مواجه است.

وی اظهار داشت: ۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای ساوه امسال اجرایی می‌ که در این راستا ساخت پنج باب مخزن، حفر ۲ حلقه چاه دستگاهی و تجهیز پنج ایستگاه پمپاژ در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی ساوه است.

فرماندار ساوه گفت: ۱۱۱ روستا با ۱۲ هزار و ۱۰۵ خانوار در ساوه از خدمات آبرسانی بهره‌مند هستند که بیش از ۸۳ درصد کل جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

میرزایی افزود: ۲۳ روستا در بخش مرکزی و ۳۶ روستا نیز در بخش نوبران تحت پوشش شبکه آب قرار ندارند که اتصال این روستاها با طرح‌های در دست اجرا و ایجاد مجتمع های آبرسانی در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: برقراری شریان آب برای چهار روستای بالای ۱۰۰ خانوار و  اتصال چهار روستای دیگر با راه‌اندازی مجتمع آبرسانی کوهپایه از برنامه‌های امسال شرکت آب و فاضلاب روستایی ساوه است.

فرماندار ساوه یادآور شد: ۱۸ مجتمع آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستاهای شهرستان ساوه فعالیت دارد و آب این مجتمع‌ها  از طریق ۲۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ حلقه چاه نیمه عمیق، ۹ حلقه چاه کم عمق و ۱۵ دهنه چشمه تامین می‌شود.

میرزایی طول شبکه‌های اجرا شده توزیع آب در روستاهای ساوه را ۶۰۰ و طول خطوط انتقال را ۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۷۴ باب مخرن ذخیره آب با ظرفیت ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب نیز ایجاد شده است.

۱۹ هزار و ۷۸۲ مشترک آب روستایی در ساوه وجود دارد که ۱۴ هزار و ۴۴۰ آنان خانگی است.

۶۵۳۹ /۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.