به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربان‌علی دری‌نجف‌آبادی» روز یکشنبه در جمع عزاداران حسینی در بازار تاریخی اراک، افزود: امام حسین (ع) هدف از نهضت خود را احیای اسلامی ناب محمدی (ص) و برگشت جامعه به صراط مستقیم و اسلام اصیل قرار داد و انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنا برای رسیدن به استقلال، آزادی، اسلامیت و جمهوریت شکل گرفت.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ‌گونه فداکاری دریغ کرد و نیازاست تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اساس انقلاب اسلامی بر ارزش‌ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت (ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری‌های محرم و صفر به کار بندند.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آیین عزاداری حضرت امام حسین (ع) است و جدایی این دو از یکدیگر امکان‌پذیر نیست اما ،آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری ورزند.

وی افزود: مراسم و آئین‌های عزاداری و سوگواری باید بر اساس اخلاص، معرفت و ایمان باشد و موجب بصیرت‌افزایی، بهبود اخلاق و معنویت ، انسجام و وحدت ملی و به‌دور از هرگونه غلو و خرافه‌گرایی بوده و موجب وهن مذهب و اسلام نباشد.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است و همه جنبه‌ های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.

سید «علی آقازاده» افزود: یکی از اهداف اساسی قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است و کسانی که به این فریضه عمل می‌کنند از زمره صالحان و مومنان هستند.

وی اضافه کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصت معرفت‌افزایی و تقویت معنویت، تقوا و لایت‌مداری است و این وظیفه هیات های مذهبی و مداحان است که با برگزاری مطلوب مجالس اهداف و فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) را بیان کنند.

۲ هزار هیات مذهبی در استان مرکزی ساماندهی شده است.

۶۰۱۳/۳۰۱۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.