به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که به مناسبت آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، افزود: امام حسین (ع) فلسفه و هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند و ما نیز وظیفه داریم توجه جدی به ارتقای جایگاه این فریضه دینی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نباید در عرصه امر به معروف و نهی از منکر سرگرم برنامه‌هایی شویم که اولویت دسته چندم هستند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فاصله برداشت ‌های امروز از این فریضه دینی را با آن چه که باید وجود داشته باشد، کاهش دهیم.
امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه باید در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، اولویت ‌بندی داشته باشیم، اضافه کرد: اگر اولویت ‌بندی در این عرصه وجود نداشته باشد، مسائل مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد کوچک شمرده و از دستور کار خارج می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، وحدت و هم‌افزایی میان اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را لازمه موفقیت در این عرصه مهم دینی دانست و افزود: هر چه اعضای این ستاد حرکت جمعی را بیشتر در دستور کار قرار دهند و هم‌افزایی داشته باشند، نتایج ملموس‌ تری در این عرصه به دست می‌آید.
وی، مبارزه با مفاسد کلان را یکی از رسالت ‌های جدی فعالان این عرصه دانست و گفت: خداوند تاکید دارد اگر بخواهیم جامعه‌ای را به هلاکت برسانیم به رفاه ‌طلبان و زیاده ‌خواهان فرمان فسق و فجور می‌دهیم بنابراین نباید کار به جایی برسد که شامل این فرمان الهی شویم.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، ربا، زمین ‌خواری، رشوه، دنیاپرستی و رفاه ‌طلبی را از دیگر مصادیق منکر دانست و گفت: این امور پیامدهایی نظیر بیکاری، طلاق و معضل های اجتماعی بسیاری را به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه استحکام نظام دینی را یکی از معروف ‌های مهم دانست و اضافه کرد: پویا نگهداشتن مساجد و اقامه نماز فرصت ‌های عظیمی را فراهم آورده و موجب استحکام نظام دینی می‌شوند.
امام جمعه قزوین در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به جنایت های اخیر در میانمار اشاره و ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان روهینگیا، افزود: ما نیز نسبت به فجایعی که در این کشور رخ می‌دهد مسئولیت داریم و نباید در این خصوص کوتاهی کنیم.
در ابتدای این نشست، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ های هفته احیای این فریضه دینی، گفت: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم و هفته دفاع مقدس متقارن شده و این تقارن فرصتی را فراهم آورده تا بسیاری از برنامه‌ های این ایام رویکرد امر به معروفی داشته باشد.
عباس کاظمی، نقش شهرداری، صدا و سیما، حوزه‌ های علمیه، دانشگاه ‌ها و سایر دستگاه ‌های متولی امر را در اجرای برنامه‌ های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم و ضروری دانست و افزود: از مسئولان تقاضا داریم تا با هماهنگی کامل با زیر مجموعه‌ های خود، مشارکت حداکثری در اجرای برنامه ‌های هفته احیای امر به معروف داشته باشند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.