«رضا عظیمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تهیه طرح های حفاظتی، نقشه کاداستر و اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۱۳۳ میلیارد ریال از این منابع مالی نیز برای اجرای عملیات گابیون بندی، سنگ و ملات و بند خاکی در ۲۳ حوزه آبخیز استان مرکزی تخصیص یافته و قرارداد اجرای آن ها با پیمانکار منعقد شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد:  عملیات اجرایی  طرح های آبخیزداری در هشت حوزه آبخیز استان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

عظیمی گفت: با تخصیص اعتبارات ابلاغی به استان مرکزی پیش بینی می شود عملیات آبخیزداری در ۳۳ هزار هکتار از اراضی آبخیز استان اجرایی شود.

وی افزود: عملیات آبخیزداری تاکنون در ۱۲ هزار و ۸۰۰ نقطه با ظرفیت ۱۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره روان آب های سطحی در هر بار آب گیری انجام شده و پیش بینی می شود  ۲ میلیون متر مکعب به حجم ذخیره آب با اجرای طرح های مذکور به سازه های ایجاد شده در استان مرکزی افزوده شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: ۱۸ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای اجرای طرح های آبخیزداری به این استان ابلاغ شد که تا کنون ۱۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص شده و پیش بینی می شود بقیه نیز تا ۲ هفته آینده ابلاغ شود.

عظیمی گفت: با تخصیص این منابع مالی عملیات آبخیزداری شامل عملیات بذرکاری، گابیون بندی، پخش سیلاب، بند های خشکه چین، سنگ و ملات و ایجاد چاله های فصلی در ۲۶ حوزه آبخیز استان مرکزی اجرایی شده است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.