عبدالباسط پاکزاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل سه پروژه آبخیزداری، چهار پروژه بیابان و پنج پروژه جنگل است که در ایام هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پروژه‌های آبخیزداری شامل احداث چهار مورد بند سنگی و ملاتی به حجم چهار هزار و ۴۰۰ مترمکعب و انجام ۱۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی با اعتبار ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش بیابان‌زدایی نیز هزار و ۳۶۰ هکتار با اعتبار ۵۵ میلیون و ۱۸۲ هزار ریال و در بخش جنگل ۲۵۲ هکتار با اعتبار ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال اجرا شده است.

پاکزاد با اشاره به عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در سال گذشته تصریح کرد: در حوزه آبخیزداری ۲۸ مورد احداث بندهای سنگی و ملاتی با حجم عملیات نزدیک به ۴۳ هزار مترمکعب، احداث ۲۵ بند خاکی با حجم عملیات ۸۴۱ هزار مترمکعب و چهار پروژه پخش سیلاب با حجم ۳۳۱ هزار مترمکعب انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بیابان‌زدایی مالچ‌پاشی توأم با نهالکاری در سطح ۳۴۰ هکتار، مراقبت و آبیاری سه هزار و ۵۱۵ هکتار، پخش آب در ۱۸ هزار و ۶۱۵ هکتار، پشته خاکی ۱۳ هزار و ۲۸۰ هکتار، تولید نهال ۱۵۲ هزار و ۳۰۰ اصله، خشکه چین ۴۰۰ مترمکعب، نگهداری پارک کویری یک مورد، حفر و تجهیز چاه نیز یک مورد بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در بخش امور مراتع گفت: احداث ۱۰ هزار مترمکعب هوتک، ذخیره نزولات آسمانی ۲۰۰ هکتار، خرید بذر ۳۷۰ کیلوگرم، نظارت کارگاهی یک میلیون هکتار، احداث هلالی توأم با بذرکاری ۴۴۲ هکتار، بذرکاری ۳۲۷ هکتار و نظارت کار گروهی یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷۵۸ هکتار بوده است.

وی در حوزه جنگل کاری و توسعه جنگل در سیستان وبلوچستان بیان کرد: پروژه احیاء و تقویت پوشش گیاهی از جمله برنامه‌های این سازمان در سال گذشته بود که از جمله کارهای صورت گرفته در این بخش غنی سازی جنگل با بذرکاری ۵۰ هکتار، توسعه جنگل (با نهال) ۵۰ هکتار، کشت و توسعه گیاهان مولد محصولات غیرچوبی ۳۰ هکتار و نگهداری مناطق احیا شده و قرق ۱۵۱ هکتار بوده است.

پاکزاد به سایر پروژه های بخش جنگل اشاره کرد و افزود: توسعه فضای سبز ۶۰۰ هکتار، مراقبت بوستان ۱۳ هکتار، تجهیز و نگهداری پارک جنگلی پنج هکتار، بذرکاری ۴۰۰ هکتار، تولید نهال گلدانی ۴۸ هزار اصله، تولید نهال ریشه‌ای ۱۰۶ هزار اصله، تجهیز و نگهداری نهالستان پنج هکتار، نصب حصار استوانه‌ای ۲۵۰ مورد، غنی‌سازی با ذخیره نزولات هشت هزار مترمکعب، حفاظت و قرق توده جنگلی ۱۰ هکتار و حصارکشی رویشگاه حرا چهار کیلومتر بوده است.

وی در باره عملکرد طرح مانگرو اظهار داشت: بذرکاری ۳۲ هکتار زمین، نهال کاری ۴۰ هکتار و تامین نهال از طریق ایجاد نهالستانهای ساحلی با مشارکت جوامع محلی ۴۴ هزار اصله در این بخش انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در بخش طرح حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان وبلوچستان بیان کرد: پروژه اجرای کمربند حفاظتی (بنچ مارک) ۳۰ کیلومتر، جایگزینی سوخت مناسب (توزیع تنور گازی) ۱۵۴ دستگاه و جایگزینی سوخت مناسب (نصب و راه اندازی آبگرمکن خورشیدی) ۲۲۷ دستگاه انجام شده است.

وی در زمینه ممیزی و حدنگاری اراضی گفت: بررسی اعتراضات اشخاص و صدور رأی هزار و ۲۰۷ فقره و کاداستر اراضی ملی و دولتی ۱۸۴ هزار و ۴۳۲ هکتار انجام شده است.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.