عبدالباسط پاکزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از 15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با مشارکت دستگاه ها و حضور مردم برنامه های متنوعی به مناسبت این هفته در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کاشت درخت و جلوگیری از تخریب منابع ملی است به طوریکه هر یک از افراد جامعه در این هفته با غرس یک نهال می تواند در توسعه منابع ملی و ایجاد فضای سبز در منطقه خود سهیم باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: کاشت، نگهداری و صیانت از درخت و توسعه درختکاری تکلیف شرعی و وظیفه ای همگانی است که این نهاد همه ساله همزمان با هفته منابع طبیعی اقدام به توزیع نهال رایگان در راستای ترویج این امر پسندیده در میان مردم می کند.
وی به پروژه های مورد بهره برداری در این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از این طرح ها علاوه بر توسعه منابع طبیعی و بر طرف شدن برخی از زیر ساخت ها در سیستان و بلوچستان موجب بهره مندی سه هزار و 648 خانوار از مزیت های این طرح ها در استان می شود.
پاکزاد به میزان اعتبار هزینه شده در این طرح ها اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح ها 202 میلیون و 900 هزار ریال است.
وی ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و نفر در روز را 30 هزار و 529 نفر عنوان کرد و افزود: یکی از مزیت های این طرح ها ایجاد اشتغال برای افراد بومی مناطق مختلف سیستان و بلوچستان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 11 درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصر بفرد است به طوری که از این گستره 10،5 میلیون هکتار آن را مرتع، 1،2میلیون هکتار جنگل و 5،6 میلیون هکتار را بیابان تشکیل می دهد.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.