به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، سید علی آقازاده در نشست شورای برنامه ریزی وتوسعه که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده تشکیل شد ضمن تبریک هفته دولت گفت: به عنوان اولین مصوبه این جلسه تمام دستگاه های اجرایی استان، که دبیرخانه  وامور بانوان استانداری مکلف می کند باید سند ارتقای وضعیت زنان وخانواده را به معنای واقعی باهمه ی اختیاراتشان اجرایی کنند.

وی با اشاره به زمینه سازی توسعه نقش زنان در دولت تدبیر وامید بیان کرد: استان مرکزی از سال۹۲که دولت تدبیر وامید روی کار آمد به تدریج در زمینه توسعه نقش زنان ومسولیت های مختلف در انجام وظایف کار خوبی را شروع کرده هر چند عده ای هنوز گله مندند که درست هم هست اما این روند، روند روبه رشدی است.

استاندار مرکزی در رابطه با سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده عنوان کرد: اجرای این سند وامضای این موافقت نامه ورونمایی از آن می تواند این تلاش هارا به شکلی بسیار بهتر وسریع تر وبا کیفیت تر در راستای نقش مهمی که همه ی ما برای جامعه و زنان ونقش آنها در جاهای مختلف متصوریم با تلاش برای اجرایی شدن سند،  محقق سازد.

آقازاده در ارتباط با افزایش نقش زنان در جامعه، دومین مصوبه این جلسه را لزوم استفاده دستگاه ها از مدیران زن عنوان کرد.

وی در رابطه با کاهش ۱۴درصدی ازدواج در سال گذشته متذکر شد: به رقم پایین بودن آمار ازدواج، آمار طلاق نیز ۸درصد کاهش پیدا کرده است که این در استانی که ریشه فرهنگی وتاریخی دارد چیزی نیست.

آقازاده با بیان اینکه از هر۳ ازدواج  یکی منجر به طلاق می شود، اظهار کرد: این آمار اصلا خوب نیست وباید تلاش کنیم آن را به حداقل برسانیم که البته آمار ها نشان دهنده بهبود وضعیت این شرایط است وحتما باید در این آمار روستاها نیز دیده شوند.

وی متذکر شد: اگر  بتوانیم زنان را به اشتغال پایدار در روستاها راغب کنیم وتمایل آنها را برای ماندگاری در روستا تامین کنیم،  قطعا توانسته ایم احیای روستاها را نیز داشته باشیم.

استاندار مرکزی درپایان تصریح کرد: وضعیت اشتغال زنان در شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی وآموزش وپرورش ودانشگاه های استان از نظر تعداد همکاران خانم  آمار خوبی است وامیدواریم بقیه دستگاه ها نیز از خانم هایی که در جایگاهی هستند، در سمت های مدیریتی استفاده کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1244982
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.