مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: نسبت حضور زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی به مردان به 14 درصد رسیده که پیش از مدیریت فعلی استان این رقم 12 درصد بوده است .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ماهرخ بلوری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک استاندار با بانوان شهری و روستایی، افزود: اعتقاد ما بر این است که قدم گذاشتن در راه توسعه پایدار و همه جانبه نیازمند اندیشه سیستماتیک تمام اشخاص حقیقی و حقوقی است و راه رسیدن به جامعه پویا و سالم در گرو چنین مشارکتی است .

 

وی اظهار کرد: در این مسیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان شعار، رونق تولید، تحکیم خانواده و توسعه پایدار را محور فعالیت‌‌‍‌ها و برنامه‌هایی خود در سال‌جاری قرار داده است و با طرح مسائلی که مورد علاقه اکثریت زنان استان اعم از گرایش‌های فکری گوناگون اقشار و طبقات توانسته است فارغ از برداشت‌های شخصی، گروهی و موقعیت اجتماعی راه را برای همکاری و مشارکت همه زنان در گفتگو‌های اجتماعی، سلامت و بهداشت و.. هموار سازد .

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 49 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند که 33 درصد از این جمعیت روستایی و 67 درصد، شهری هستند که 24 درصد در گروه سنی 0 تا 14 سال، 25 درصد، 15 تا 29 سال، 44درصد 30 تا 64 سال و 7 درصد، بالای 65 سال قرار دارند. امید به زندگی در زنان استان، 80.5 درصد و جمعیت زنان سرپرست خانوار، 10.8 درصد و نرخ مشارکت زنان، 12 درصد در مقابل 64.4 درصد مردان و نرخ اشتغال زنان، 74.2 درصد است .

 

وی در ادامه افزود: نرخ متوسط باسوادی زنان زنجانی، 80.3 درصد است که این نرخ در شهر‌ها، 58.5 درصد و در روستا‌ها، 69.4 درصد است. از مجموع کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان 40 درصد بانوان و  60درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و نسبت حضور زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی به مردان، 14 درصد رسیده که پیش از مدیریت فعلی استان 12 درصد بوده است .

 

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند فعالیت‌های اجتماعی در استان که وجود دارد، سازمان‌های مردم‌نهادی هستند که در حال حاضر بیش از 60 درصد از فعالان این سازمان‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند که با انگیزه بالا در این تشکل‌های داوطلبانه و خیرخواهانه مشارکت جدی دارند. امید است این نشست‌ها در مرتبه اول به اصلاح بینش عمومی نسبت به نقش و جایگاه زنان استان و در مرتبه دوم به تقویت روحیه و بالا بردن میزان اعتماد به نفس بانوان کمک کند تا شاهد تحقق اهداف و سیاست‌های نظام و دولت برای دستیابی به آرامش، امنیت و رفاه باشیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.