به گزارش ایرنا، « محمود قدبیگی » روز شنبه در شورای حفاظت از آب شهرستان خمین افزود: نصب دستگاه کنتور حجمی امسال در شهرهای ساوه وزرندیه به طور کامل انجام می شود.
وی ادامه داد: نصب ۲۵۰ کنتور در تمام نقاط استان مرکزی  امسال در دستور اداره آب قرار گرفته است.
  معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان مرکزی اظهار داشت: این استان در اجرای طرح تعادل بخشی به چاه هایی که اضافه برداشت دارند در جایگاه برتر کشور قرار دارد.
قدبیگی با اشاره به برداشت غیرمتعارف یکی از بندهای گلپایگاه از آب سد کوچری گفت: با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده با وزارت نیرو و استنهای قم و اصفهان ، این بند بسته شده و بقیه بندها نیز به استفاده به اندازه حق آبه ملزم شدند.
وی افزود: استانداردهای ۵۲ گانه استفاده از پساب فاضلاب در آب های سطحی و تغذیه محصولات کشاورزی مشخص شده است و اگرآب تصفیه شده ای این استانداردها را نداشته باشد نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار خمین نیز در این شورا با اشاره به رفع مشکل حق آبه سد کوچری گفت:  استفاده بیش از اندازه مجاز روستاهای تابع گلپایگان از سد کوچری چالش های جدی را برای روستاهای خمین ایجاد کرد.
« احمد طهرانی »  افزود: برخلاف اینکه فضای مجازی در بیان این مشکل اغراق کرد پیگیری های لازم بدون رسانه ای کردن اقدامات انجام شد.
وی ادامه داد: با مشخص شدن میزان برداشت حق آبه هر روستا براساس برداشت های سالهای گذشته این مشکل حل شد.
 فرماندار خمین تاکید کرد: با پیگیری مستمر مسئله حق آبه می توان از تکرار این مشکلات در شهرستان جلوگیری کرد.
طهرانی گفت: به منظور جلوگیری از برداشت های بیش از اندازه از چاه های شهرستان به کارگیری اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی تاثیرگذار است.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۲ درصد آن کشاورز هستند.
/۶۰۱۳/۹۹۳۰
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.