یوسف رضاپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت نیرو بدلیل ترمیم منابع آبی زنجان، امسال حدود 17 میلیون مترمکعب از طرح های تغذیه مصنوعی آبگیری کرده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین طرح و در راستای پیشگیری از کاهش منابع آبی بیش از 43 میلیون متر مکعب آب به منابع آب به طور مصنوعی تزریق شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شرکت تا کنون در مجموع بیش از 243 میلیون مترمکعب آبگیری در این طرح انجام شده است.
رضاپور تاکید کرد: مسدودسازی 184 حلقه چاه غیرمجاز باعث شده تا در طول یک سال حدود 12میلیون مترمکعب در مصرف منابع آبی استان صرفه جویی شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز 428 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و سالانه باعث حفظ بیش از 25 میلیون مترمکعب از منابع آبی زنجان شد.
این مسئول اضافه کرد: 12 گروه گشت و بازرسی جهت فعالیت در حوزه عملکرد آب استان در حل فعالیت مستمر هستند و تا امروز 6 دستگاه حفاری و تجهیزات حفاری غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.
به گزارش ایرنا، طبق آمار رسمی و ثبت شده در وزارت نیرو، زنجان بیش از هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز دارد، که سالانه بیش از 310 میلیون مترمکعب آب از آنها برداشت می شود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.