مهندس محمد علی قلندری چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برآنیم تا شهروندان استان فارس با کمترین مشکل در خدمات رسانی مواجه باشند و ضمن استفاده بهینه از آب به موضوع سازگاری با کم آبی هم توجه کنند.
وی ادامه داد : سیاست وزارت نیرو ترویج فرهنگ سازگاری با کم آبی است، خشکسالی در کشور و دراستان فارس اثرات خود را گذاشته است از این رو دنبال کردن سایست های سازگاری با کم آبی اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: از مصادیق این رویکرد ، مدیریت مصرف و صرفه جویی در استفاده از منابع آب است که موجب حفظ محیط زیست و ارتقای سطح بهداشت عمومی نیز می شود، بازچرخانی آب و استفاده از پساب فاضلاب برای استفاده در کشاورزی و صنعت در استان فارس برنامه ریزی شده است .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس افزود: در همین زمینه این شرکت طی سال های اخیر ، افزایش میزان بهره مندی شهرهای استان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب را در دستور کار خود قرار داده که موفقیت های چشمگیری هم در این حوزه حاصل شده است.
قلندری گفت: از اهم این موفقیت ها که همسو با سیاست وزارت نیرو در جذب منابع مالی غیر دولتی و اجرای طرح های مختلف آب و فاضلاب است، امضای تفاهم نامه استفاده از تسهیلات مالی بانک توسعه اسلامی برای ایجاد تاسیسات فاضلاب در 6 شهر استان فارس است که از محل تسهیلات 130 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در آباده ، نی ریز و فیروزآباد در قالب شش پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 880 میلیارد ریال اجرا شده که مجموع این اقدامات 1500 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آباده ، داراب و اردکان سپیدان با ظرفیت تصفیه 23هزار 800 متر مکعب فاضلاب در شبانه روز آغاز شده است.
مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس بیان کرد: از مردم استان انتظار داریم با صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت الهی ما را در استمرار بخشیدن به خدمات مطلوب آبرسانی یاری رسانند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.