به گزارش ایرنا، محمدرضا اسدی روز شنبه به مناسبت یکم تا هفتم تیر ماه هفته «صرفه جویی در مصرف آب» درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حفر10 حلقه چاه در این مجموعه با آب دهی 250 لیتر در ثانیه برای مواقع بحران و اضطراری پیش بینی شده است.
وی با بیان این که اکنون نخستین حلقه چاه آب در این طرح حفر شده است، افزود: تاکنون پنج میلیون ریال از محل اعتبارهای تنش آبی وزارت نیرو برای این مجموعه صرف شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان اعتبارهای سال جاری این شرکت را نیز 600 میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: این بودجه به لحاظ اعتباری نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: با این میزان اعتبار بیش از 40 طرح اعم از آبرسانی، حفر چاه و تعمیر و اصلاح شبکه اجرا خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب، متوسط میزان بارندگی سالانه بلند مدت در شهرستان کاشان را 125 میلیمتر بیان کرد و گفت: این رقم در سال زراعی گذشته 79.5 میلیمتر و امسال نیز 75 میلیمتر بوده که نسبت به متوسط فاصله زیادی داریم.
اسدی با توصیه به مردم در استفاده از آب و رعایت صرفه جویی، تاکید کرد: هم اکنون نزدیک به 40 سال است که تراز منابع آبهای زیر زمینی منطقه کاشان در حال منفی شدن است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با بیان اینکه منابع آبی دشت کاشان روز به روز در تهدید جدی قرارگرفته است، یادآور شد: مدیریت تامین آب دیگر پاسخگوی نیازهای آینده ما نیست.
وی با اشاره به این که ما هرگز بی نیاز از مدیریت مصرف آب، حتی در ترسالی نیستیم، بیان کرد: مدیریت مصرف آب صرفا مخصوص تابستان نیست بلکه باید با توجه به تنش های آبی موجود در منطقه، در زمستان نیز مصرف آب مدیریت شود.
اسدی هم چنین از اجرای طرح های تشویقی برای اتصال خانه ها به شبکه فاضلاب کاشان خبر داد گفت: کسانی که خانه های آن ها زودتر به شبکه فاضلاب شهری متصل شود، بازپرداخت قسط های آنان تا 36 ماه افزایش می یابد.
وی واگذاری تسهیلات 20 میلیون ریالی درقالب قرض الحسنه برای اجرای شبکه داخلی منازل و اتصال آن به شبکه فاضلاب را ازدیگر طرحهای تشویقی برای شهروندان کاشان برشمرد.
به گفته وی با اجرای شبکه فاضلاب در شهر کاشان ضمن جلوگیری از هدر رفت، آب فاضلاب تصفیه و باز چرخان می شود.
آب شرب مردم منطقه کاشان افزون بر 400 لیتر بر ثانیه انتقال آب زاینده رود، از 140 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی 2 تا 20 لیتر برثانیه در سال تامین می شود.
اهالی 10 شهر در شهرستان های آران و بیدگل و کاشان از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره مند هستند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.