یوسف رضاپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع وزارت نیرو در استان بیش از 3هزار حلقه چاه غیرمجاز را پر کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد: مسدودسازی 184 حلقه چاه غیرمجاز باعث شده تا در طی یک سال حدود 12میلیون مترمکعب در مصرف منابع آبی استان صرفه جویی شود.
رضاپور گفت: این شرکت به دلیل ترمیم منابع آب های زیرزمینی زنجان، امسال حدود 17 میلیون مترمکعب از طرح های تغذیه مصنوعی آبگیری کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد: تا انتهای سال قبل در راستای پیشگیری از کاهش این منابع، بیش از 227میلیون مترمکعب آب و سال گذشته نیز بیش از 43 میلیون مترمکعب به طور مصنوعی به منابع آب تزریق شده است.
رضاپور خاطرنشان کرد: مسدودسازی 200 حلقه چاه غیرمجاز باعث شده تا در طول یک سال حدود 13میلیون مترمکعب در مصرف منابع آبی استان صرفه جویی شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز 428 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و که اقدام سالانه باعث حفظ بیش از 25 میلیون مترمکعب از منابع آبی زنجان می شود.
12 گروه گشت و بازرسی جهت فعالیت در حوزه عملکرد آب استان در حال فعالیت مستمر هستند.
طبق آمار رسمی و ثبت شده در وزارت نیرو، زنجان بیش از هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز دارد، که سالانه بیش از 310 میلیون مترمکعب آب از آنها برداشت می شود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.