به گزارش ایرنا، سید« علی آقازاده» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک افزود: پاسخگویی مسئولان در برابر خبرنگاران به عنوان رکن اساسی حلقه ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی  است و هرچه نزدیکی و همراهی ملت و دولت بیشتر باشد اقتدار نظام اسلامی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم مسئولان پاسخگویی به جامعه است که ایکی از شیوه های مهم آن استفاده از تریبون رسانه ای است.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: امید می رود که  مسئولان و خبرنگاران با آگاهی و عمل به وظایف خود و دوری از سوء نیت ها بیش از پیش در راستای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنند.
آقازاده گفت: پاسخگویی و مطالبه گری از جمله اختیارات مهم خبرنگاران است و این قشر از جامعه می توانند آزادانه در راستای بهبود شفافیت و آگاهی جامعه  ارایه گزارش اقدامات و فعالیت های مسئولان در دستگاه های اجرایی را از آنان مطالبه کنند.

وی افزود: هوشمندی، مطالبه گری ، صراحت لهجه و تعهد در پیگیری خواست مردم ویؤگی اصحاب رسانه است و مسئولان باید با بهترین شکل آنان را در تکلیف سنگین اطلاع رسانی یاری دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۷ مرداد ماه روزی است که با نام خبرنگار مزین شده و برای قدردانی از مجاهدت ها و تلاش های فعالان عرصه خبر در جامعه بهترین فرصت است.

حجت الاسلام والمسلمین «عباس دانشی» افزود: خبرنگاران در طول چهار دهه گذشته و هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه های حق علیه باطل و اهدای شهدا و جانبازانی اخبار و رشادت های رزمندگان اسلام را به گوش مردم و جهانیان رسانده اند.

در این آیین شماری از اصحاب خبر و پیشکسوتان این حوزه تجلیل شدند.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.

بر این اساس هفدهم مرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.