به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در نشست با اعضای خانه مطبوعات این استان افزود: اگر رسانه ها اخبار واقعی و مطابق بر واقعیت های موجود به ویژه نسبت به عملکرد مسئولان را منعکس کنند، قضاوت مردم نیز مطابق بر واقعیت ها می شود.
وی، روشنگری و تقویت وحدت جامعه را از دیگر رسالت های مهم و خطیر رسانه برشمرد و گفت: این در حالی است که رسانه ها می توانند برخلاف این نیز حرکت کنند و به افتراق و دو دستگی در جامعه منجر شوند که در اینصورت پس از مدت کوتاهی از صحنه کنار زده می شوند چراکه مردم به چنین رسانه هایی اعتماد نمی کنند.
عباسی با اشاره به اهداف و آرمانهای نظام جمهوری اسلامی، نقش رسانه در تحقق این اهداف را پررنگ دانست و تصریح کرد: رسانه ها و مطبوعات بیش از مدیران و مسئولان در تحقق این اهداف نقش دارند و از همین رو ضمن آنکه باید به نقش مهم خود بخوبی آگاهی پیدا کنند بلکه در این مسیر باید همت دوچندانی به کار گیرند.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برخی رسانه ها با رسالت واقعی خود فاصله دارند و نمی توانند به اهداف موردنظر دست یابند و پس از مدتی تعطیل می شوند که این مشکل جز با درک کارویژه های رسانه برطرف نمی شود.
عباسی، مردم مداری را از دیگر ضرورت های فعالیت رسانه ای عنوان کرد و گفت: بی توجهی به مطالبات، خواسته ها و نیازمندی های مردم از سوی رسانه ها سبب ریزش مخاطبان می شود و تبعات فرهنگی ناگواری در پی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: تحقق توسعه فرهنگی و تعالی فکری جامعه جز با افزایش آگاهی عمومی میسر نمی شود و در این میان رسانه ها و مطبوعات نقش کلیدی را ایفا می کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای خانه مطبوعات به بیان مشکلات و مطالبات اصحاب رسانه استان پرداختند که در خصوص رفع این مشکلات با استاندار، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث و تبادل نظر شد.
چهارمحال و بختیاری دارای 200 خبرنگار در نشریات و رسانه های مختلف است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.